بار دیگر دنیای خودرو و بازی باهم پیوند خورده و اشکودا، کانسپت ویژن گرن‌ توریسمو را معرفی کرده است. این کانسپت از 1100 OHC اسپایدر ۱۹۵۷ الهام گرفته و برای گرن‌توریسمو ۷ طراحی شده است.

این کانسپت، یک خودروی اسپرت تک‌سرنشینه است که نشانه‌هایی از خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک‌ را با زبان طراحی مدرن Modern Solid اشکودا ترکیب کرده است.

در نتیجه، یک طراحی چشمگیر با خطوط و زاویه‌های تیز و بدنه عضلانی ایجاد شده است. چراغ‌های مینیمال و بال عقب شکاف‌دار به این مجموعه اضافه شده است.

کانسپت اشکودا ویژن گرن توریسمو

این محصول با دو نوع رنگ و طراحی بدنه ارائه شده که Explorer و Heritage نام دارند. اولی رنگ سبز مات مشابه کانسپت ویژن 7S دارد. دومی نیز یادآور 130 RS است که در رالی مونت‌کارلو ۱۹۷۷ در کلاس خود دو پیروزی کسب کرد.

ابعاد این کانسپت به ۴۴۰۷/۱۹۴۷/۹۴۹ میلی‌متر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت ابعادش مشابه تویوتا سوپرا است؛ البته با ارتفاع بسیار کم‌تر.

داخل کابین، یک صندلی اسپرت با کمربند ۶ نقطه‌ای، فرمان فیبرکربنی با طراحی آینده‌نگرانه و صفحه کیلومتر دیجیتال وجود دارد. این نمایشگر دیجیتال، به عنوان یک آینه دید عقب نیز عمل می‌کند. همچنین چراغ‌های هشداردهنده خودروهای اطراف نیز وجود دارد.

کانسپت اشکودا ویژن گرن توریسمو

این کانسپت از چهار موتور الکتریکی بهره‌مند شده است، که مجموعا ۱۰۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. سیستم تمام چرخ محرک و باتری ۸۷ کیلووات‌ساعتی برای آن درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل اشکودا، در این باره اظهار کرده که این کانسپت، میراث و گذشته اشکودا را به آینده الکتریکی و زبان طراحی جدید شرکت پیوند می‌دهد. همچنین ویژن GT راهی برای جذب مشتریان جدید به اشکوداست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari