01 آبان 1402 ساعت 12:03

همانطور که انتظار می‌رفت، شیائومی با انتشار یک تیزر، تاریخ رونمایی از سری گوشی‌های شیائومی 14- Xiaomi 14 و سیستم عامل هایپر او‌اس – HyperOS را رسما اعلام کرد.

پیش از این شیائومی اعلام کرده بود که در این ماه سری جدید پرچم‌داران خود را رونمایی خواهد کرد و حالا رسما تاریخ رونمایی از خانواده گوشی های Xiaomi 14 که شامل دو گوشی شیائومی 14 و 14 پرو می‌شود، 26 اکتبر یعنی 4 آبان اعلام شده است. این رویداد در چین برگزار می‌شود، جایی که این شرکت علاوه بر پرچم داران جدید، سیستم عامل اختصاصی خود یعنی HyperOS را معرفی خواهد کرد.

همانطور که در بالا اشاره شد، در این رویداد احتمالاً شاهد رونمایی از دو گوشی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو خواهیم بود که هردو به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و سنسور دوربین لایکا با دیافراگم متغیر مجهز شده اند. البته زمزمه‌هایی از نسخه اولترا شیائومی 14 هم به گوش می‌رسد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه هم در این رویداد معرفی می‌شود یا خیر.

تاریخ رونمایی از شیائومی 14 و 14 پرو

طبق اطلاعات فاش شده، هر دو گوشی جدید شیائومی در رنگ های مشکی، سفید و سبز در دسترس خواهند بود و نسه وانیلی نیز دارای رنگ صورتی است. علاوه بر این، شیائومی 14 پرو مجهز به یک نسخه با رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی خواهد بود.

شیائومی 14 با پشتیبانی از شارژ 90 واتی عرضه می شود، در حالی که 14 پرو به سرعت شارژ حیرت انگیز 120 واتی مجهز شده است. از نظر طراحی، گوشی ها در قسمت پشتی جزیره دوربین مربعی را همچون نسل قبل خود حفظ خواهند کرد، اما سنسور دوربین موجود در شیائومی 14 و 14 پرو کاملا تغییر کرده است.

به هر حال هنوز 3 روز تا رونمایی از سری پرچم داران شیائومی 14 باقی مانده و به احتمال بسیار زیاد، اطلاعات و تصاویر بیشتری از این دو گوشی جدید تا پیش از رونمایی رسمی در 4 آبان ماه، منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که رونمایی جهانی از این دو گوشی احتمالا به اوایل سال 2024 موکول خواهد شد.

source

توسط