اگرچه در شایعات شنیده می‌شد که مدل‌های آیپد پرو 2024 قرار است به صفحه‌نمایش OLED مجهز شوند، اما حالا گزارشی از زنجیره تأمین ادعا می‌کند که این برنامه کنار گذاشته شده است و درعوض هر دو مدل آیپد پرو بعدی از پنل LCD استفاده خواهند کرد.

به گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز و به نقل از یک منبع آگاه در بازار، اپل فعلاً برنامه استفاده از نمایشگرهای OLED در سری آیپد پرو را لغو کرده است. این شرکت حتی در مدل 12.9 اینچی از Mini-LED استفاده نخواهد کرد و درعوض این مدل و مدل 11 اینچی به LCD مجهز می‌شوند.

در سیستم نام‌گذاری اپل، صفحه Mini-LED با نام Liquid Retina XDR معرفی شده بود، اما حالا برای این دو مدل جدید از آیپد پرو 2024 از صفحه Liquid Retina Display استفاده شده که همان نمایشگر LCD است.

آیپد پرو M1

آیپد پرو 2024 با صفحه‌نمایش LCD به بازار می‌آید؟

گزارش دیجی‌تایمز می‌گوید هزینه تولید بالاتر پنل‌های Mini-LED چالشی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها استفاده از این فناوری را کنار گذشته‌اند و به استفاده از LCD برمی‌گردند. این گزارش ادعا می‌کند که بخشی از این تصمیم متأثر از تمرکز این شرکت روی مقیاس‌پذیری و نفوذ به بازار است.

دیجی‌تایمز می‌گوید تصمیم اپل برای تجهیز هر دو مدل آیپد پرو 2024 به بک‌لایتینگ LCD موجب تأخیر در آغاز تولید این محصولات خواهد شد.

در این گزارش همچنین گفته شده که اپل ممکن است یک آیپد پرو جدید با نمایشگر AMOLED را در سال 2024 عرضه کند. این نمایشگر ظاهراً از سوی سامسونگ دیسپلی یا ال‌جی دیسپلی تأمین خواهد شد؛ اما مشخص نیست که اشاره به آن در چنین مطلبی که بر عدم استفاده از پنل‌های OLED تمرکز دارد، به چه معناست.

با توجه به اینکه دیجی‌تایمز در گذشته گزارش‌های درست و غلط بسیاری داشته، باید منتظر باشیم تا ببینیم سایر منابع آگاه دراین‌باره چه خواهند گفت.

source

توسط