نایب رئیس انجمن صنایع نساجی گفت: ما طرح خوبی را در انجمن آغاز کردیم که بر اساس آن ‌مشمولین صنعت نساجی بدون آزمون و پرداخت شهریه در دانشگاه وارد می‌شوند و کل دروس دانشجویان این رشته را می‌گذرانند و بدون اخذ مدرک رسمی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیمردان شیبانی در آیین افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی، صنعت نساجی را دارای بالاترین میزان اشتغال و صنعتی دانست که رشد پلکانی برای کشورها ایجاد می‌کند و افزود: همچنین ۹۸ درصد این صنعت  مربوط به بخش خصوصی است و گردانندگان اصلی این صنعت نیز دانشجویان هستند.

وی صنعتگران نساجی را خالص زیبایی دانست و اظهار کرد: از این رو کافی نیست که دانشجویان تنها در دانشگاه‌ها دروس تئوری را بگذرانند و از تجهیزات بخش صنعت نساجی آگاه نباشند.

شیبانی پیشنهاد کرد: کلاس‌های درس دانشجویان رشته مهندسی نساجی در کارخانجات نساجی برپا شود تا به جای کار با تجهیزات قدیمی آزمایشگاه‌ها با تجهیزات پیشرفته این صنعت آشنا شوند. 

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران خاطر نشان کرد: ما طرح خوبی را در انجمن آغاز کردیم که بر اساس آن ‌مشمولین صنعت نساجی بدون آزمون و پرداخت شهریه در دانشگاه وارد می‌شوند و کل دروس دانشجویان این رشته را می‌گذرانند و بدون اخذ مدرک رسمی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این افراد پس از فراغت از تحصیل مجددا در صنعت مشغول به فعالیت می‌شوند.

در این کنفرانس همچنین دکتر محمد امانی، رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر برگزاری این کنفرانس را یک فرصت مغتنم برای تبادلات علمی دانست و افزود: این چنین گردهمایی‌هایی از چند جنبه مهم هستند که از مهمترین آنها حضور همزمان دانشگاهیان و صنعتگران و تبادل آخرین یافته‌ها است.

وی تشویق محققان و پژوهشگران را به اجرای تحقیقات نو از دیگر جنبه‌های مثبت برگزاری کنفرانس‌های علمی نام برد و یادآور شد: همچنین پژوهشگران در جریان نیازها و آخرین تحولات صنعتی قرار خواهند گرفت.

امانی، تقویت آموزش را از دیگر جنبه‌های این کنفرانس عنوان کرد و افزود: روحیه بخشی، ایجاد انرژی و انگیزه در نسل جوان از دیگر ره‌آوردهای این کنفرانس است، این تحرک به‌ویژه باید به نسل جوان جامعه منتقل شود.

انتهای پیام

source

توسط