خط کشی پارکینگ جهت کفپوش پارکینگ از جمله روشهای افزایش نظم قرارگیری خودروهای درون پارکینگ و همچنین تعیین محدوده ای مشخص برای آنها است و طبیعتاً با انجام این کار قادر به جا دادن و پارک کردن تعداد بیشتری خودرو خواهیم بود.

در پارکینگ های خانگی و کوچک که تنها یک یا دو خودرو جای می گیرند، نیاز چندانی به خط کشی وجود ندارد، اما در پارکینگ های بزرگ تر مانند پارکینگ های اداری، تجاری و عمومی و یا پارکینگ هایی که در مکان های شلوغ قرار دارند، به علت رفت و آمد خودروهای فراوان به درون پارکینگ، خط کشی پارکینگ بسیار ضروری است.

به منظور خط کشی از تجهیزات مختلفی می توان استفاده کرد. اصلی ‌ترین فاکتوری که بر روی انتخاب تجهیز اثر می گذارد، نوع کار و حجم آن است. هرچه حجم کار بالاتر باشد، لازم است که از دستگاه‌ های پیشرفته ‌تر و با سرعت بالاتری استفاده شود. به طور مثال برس های رنگ آمیزی معمولی یا قلمو معمولاً برای رنگ آمیزی و خط کشی کف پارکینگ هایی استفاده می ‌شوند که حجم کار در آنها چندان بالا نیست.

برای اجرای رنگ ‌های روغنی معمولی، قلمو ابزاری سبک و راحت است، اما در مورد رنگ‌ های اپوکسی و پلیمری باید از تجهیزی استفاده کرد که رنگ را به اندازه بیشتری کش دهند. غلتک های رنگ آمیزی نیز به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم دسته و همچنین سرعت بالا در حرکت، طرفداران زیادی دارند و برای پروژه ‌های بزرگ و کوچک می ‌توان از آنها استفاده کرد. سرعت این غلتک ها در اجرای خط کشی کف پارکینگ بسیار بیشتر از برس های رنگ آمیزی است.

ثمین پلیمر مجری خط کشی پارکینگ و تولیدکنند رنگ های ترافیکی ، اپوکسی و پلی اورتان جهت خط کشی پارکینگ با قیمت مناسب و زمان اجرای کوتاه و با کیفیت و ماندگاری بالا جهت مشاوره با کرشناسان ما تماس حاصل نمایید.

2.jpg



رنگ اپوکسی جهت خط کشی پارکینگ

رنگ اپوکسی از جمله رنگ های ترموست و دو جزئی است که توسط شرکت ثمین پلیمر تولید می شود این رنگ از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پلی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌ آید و در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این رنگ پس از خشک شدن کامل، قابل شستشو بوده و به علت داشتن خاصیت انعطاف پذیری در مقابل تغییر شکل های سطحی سازه مقاوم است. رنگ اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده است و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطکاک، عوامل جوی و مواد شیمیایی دارد، بیشتر به عنوان پوشش و در مصارفی نظیر کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی مواد و ترکیبات تشکیل دهنده رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی همانند سایر رنگ های صنعتی از یکسری مواد و ترکیبات شیمایی تشکیل شده که در اثر کنار هم قرار گرفتن این مواد و ترکیبات ویژگی ها و خاصیت های منحصر به فردی به رنگ اپوکسی داده میشود. برخی از این مواد و ترکیبات شیمیایی بکار رفته در ساختار رنگ اپوکسی عبارت اند از:

رزین:

همانند سایر رنگ های صنعتی در تولید رنگ اپوکسی نیز رزین های صنعتی استفاده میشود، رزینی که در ساختار رنگ اپوکسی مورد استفاده قرار میگیرد رزین اپوکسی Epoxy Resin نام دارد که علاوه بر اینکه همانند سایر رزین های صنعتی باعث ایجاد ویژگی چسبندگی در رنگ میشود. همچنین لازم به ذکر است که رزین اپوکسی باعث ایجاد ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر حرارت و بالا بردن مقاومت فیزیکی در آن میشود.

پیگمنت(رنگدانه):

پیگمنت Pigment که به آن رنگدانه نیز گفته میشود یکی از اصلی ترین مواد بکار گرفته شده در ترکیب تمامی رنگ ها ا زجمله نگ اپوکسی است. وظیفه اصلی تمامی پیگمنت ها این است باعث بروز طیف رنگی های گوناگون در رنگ اپوکسی میشود و علاوه بر آن میتوانند در بهبود میزان چسبندگی میان رنگ اپوسی و سطح موردنظر نقش داشته باشند.

پرکننده:

پرکننده Filler از جمله مواد شیمیایی مورد استفاده در ترکیب رنگ اپوکسی است که ساختاری همانند رنگدانه دارد. پرکننده باعث ایجاد ویژگی های فیزیکی های گوناگونی در اپوکسی میشود که از جمله آن ها میتوان به افزایش حجم رنگ، افزایش ضخامت رنگ و پایداری فیزیکی اشاره کرد. در فراین تهیه رنگ اپوکسی از پرکننده هایی همانند کربنات کلسیم، سیلیس و پودر انواع فلزت معدنی استفاده میشود.

سخت کننده:

رنگ اپوکسی علاوه بر رنگ صنعتی به عنوان یک پلیمر سخت و مقاوم نیز شناخته میشود. برای تولید این پلیمر سخت در ساختار از ماده ایی به نام سخت کننده Hardener استفاده میشود که این ماده قابلیت واکنش پذیری با رزین اپوکسی موجود در رنگ را دارد، بصرتی که رزین اپوکسی و سخت کننده در اثر واکنش های شیمیایی با یکدیگر باعث ایجاد پلیمری سخت میشوند.

افزودنی ها:

رنگ اپوکسی دارای ویژگی های بسیار زیادی است که باعث شده در میان انواع رنگ های صنعتی به عنوان یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین رنگ ها شناخته شود. از جمله این ویژگی ها میتوان به ضد خش بودن، ضد اسید بودن، ضد لکه بودن و …. اشاره کرد. اکثر ویژگی های منحصر به فرد رنگ  اپوکسی به علت استفاده از مواد افزودنی Additives میباشد.

3.jpg



رنگ پلی اورتان جهت خط کشی پارکینگ

رنگ پلی اورتان جزء رنگ های صنعتی دو جزئی است که بر پایه رزین پلی یورتان تهیه می شود و دارای پیوند یورتانی در ساختار خود می باشد. رنگ پلی اورتان دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع اشعه های خورشید، رطوبت، و چسبندگی عالی بر روی انواع سطوح و پوشش ها است و به همین دلیل به عنوان لایه نهایی برای سطوحی که در معرض نور خورشید و شرایط جوی قرار دارند و همچنین کفپوش پلی یورتان بسیار مناسب است. 

رنگ ترافیکی جهت خط کشی پارکینگ

رنگ ترافیکی جزء رنگ‌ های صنعتی است و در مشخص کردن مسیرها و علائم زمینی ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد و از شیوه های بسیار موثر علامت گذاری و راهنمایی رانندگان و عابرین پیاده می باشد. این رنگ ها به رنگ ترافیک محوری، رنگ ترافیک جدولی، رنگ ترافیک عابر، رنگ ساختمانی ترافیکی و رنگ روغنی ترافیکی پارکینگی پیاده تقسیم بندی می شوند.

این نوع رنگ بر پایه رزین های مختلفی همچون اکریلیک، کلرو- کائوچو و ترموپلاست ساخته و تولید می شود.

رنگ های ترافیکی به دلیل چسبندگی بسیار بالایی که دارند، در جاده ها و مسیرهای آسفالت به وفور مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا به راحتی کنده و پوسیده نمی شوند. به طور کلی هر چه یک رنگ ترافیکی با سرعت بالاتری خشک شود، آن رنگ از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

رنگ ترافیکی به دلیل مقاومت فوق العاده ‌ای که در شرایط نامساعد آب و هوایی دارد، دچار تغییر نشده و از بین نمی‌ رود. ماندگاری رنگ ترافیکی به عوامل مختلفی نظیر کیفیت رنگ ترافیکی، بستر اجرایی، نحوه اجرا و کارکرد مجری بستگی دارد. اما ماندگاری رنگ های ترافیکی در فصل های سرد در اثر استفاده از از زنجیر چرخ و برف ‌روب به طور چشمگیری کاهش می یابد.

نتیجه گیری :

خط کشی پارکینگی با استفاده از تجهیزات مخصوص می تواند باعث افزایش نظم و ترتیب در قرارگیری خودروهای درون پارکینگ و تعیین محدوده ای مشخص برای آنها شود. یکی از تجهیزات و ابزارهایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استافده قرار می گیرد، برچسب خط کشی است که در رنگ های مختلف و به اندازه های دلخواه مشتری جهت جداسازی حریم شخصی و ایجاد نظم در پارکینگ قابل عرضه هستند. از مهمترین مزیت های این برچسب ها، می توان به سرعت بالای در اجرا و نصب خط کشی های پارکینگ و سادگی فرایند اجرا و همچنین قابلیت برداشتن و جدا شدن آسان اشاره کرد.

source

توسط