رونمایی لادا وستا اسپرت در ایران

آذر 1402: هرچند لادا با معرفی شاسی‌بلند عضلانی و مفهومی خود، یعنی مدل 4×4 Vision در نمایشگاه خودرو مسکو 2018، تمام توجهات را به سوی این خودرو جلب کرد، اما این شرکت محصول دیگری را نیز در آنجا معرفی کرده بود؛ محصولی که کمتر جنجالی است، ولی در نوع خود می‌تواند تحسین برانگیز باشد. این خودرو پس از گذشت 5 سال از معرفی‌اش در بازار روسیه، حالا توسط شرکت نیکا موتور، به بازار ایران نیز معرفی شده است.


طراحی لادا وستا اسپرت

سدان لادا وستا اسپرت قرار است به‌عنوان نسخه‌ای قدرتمند از سدان جمع و جور لادا، لقب پرچمدار خانواده وستا را دریافت کند. پیش از این و در نمایشگاه خودروی مسکو 2016، مدلی مفهومی با همین نام معرفی شده بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که لادا در ساخت آن از تجربیات فنی به‌دست آمده در جریان مسابقات قهرمانی WTCC استفاده کرده باشد.

در نمای ظاهری، وستا اسپرت همچون نمونه‌ای معمولی از وستا به‌نظر می‌رسد که قطعات الحاقی روی آن نصب شده باشد. این قطعات اضافه عبارتند از: سپر اسپرت جلو به همراه اسپویلری که به اعمال نیروی روبه پایین بیشتر بر محور جلو یاری می‌رساند، لاستیک‌های پهن‌تر به همراه خطوط مشخص بدنه روی ناحیه درها و همچنین سپر اسپرت عقب که مجهز به خروجی اگزوز دوگانه و دیفیوزر است.

برای کاهش فشار بر محور عقب نیز دو هدایتگر جریان هوا در طرفین سپر پیش‌بینی شده است. از تغییرات ظاهری دیگری که در این خودرو انجام شده می‌توان به نوار کرومی موجود در نمای جلو و در زیر چراغ‌ها، استفاده از خطوط قرمز در پایین سپر، رینگ‌های 17 اینچی، پوشش مشکی آینه‌های جانبی و نشان قرمز Sport روی سپر و پایین درهای خودرو اشاره کرد.

در فضای داخلی این خودرو، در روکش فرمان نیز از چرم با دوخت قرمز استفاده شده و پدال‌ها نیز روکش آلومینیومی دارند. روی داشبورد و پوشش داخلی درها نیز از قطعاتی با ظاهر فیبرکربن استفاده شده است. خوشبختانه تغییرات وستا اسپرت نسبت به نسخه استاندارد، تنها در موارد ظاهری خلاصه نشده است.

مشخصات فنی وستا اسپرت

قوای محرکه این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر بنزین‌سوز و تنفس طبیعی تامین می‌شود که با حجم 1.8 لیتر، توانایی ایجاد 143 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 را دارد. گشتاور 182 نیوتن‌متری پیشرانه این خودرو نیز در دور موتور 3600 حاصل می‌شود. این پیشرانه در هماهنگی با جعبه‌دنده پنج سرعته دستی، وستا اسپرت را قادر می‌سازد ظرف 9.6 ثانیه تا از حالت سکون به سرعت صدکیلومتر برساعت دست یابد، درحالیکه سرعت نهایی آن 193 کیلومتر برساعت خواهد بود.

همچنین ارتفاع سیستم تعلیق خودرو 16 میلی‌متر کاهش یافته تا وستا اسپرت برای همراهی با قابلیت‌های فنی تازه‌اش، آمادگی بیشتری داشته باشد. هرچند ارتفاع کف وستا اسپرت از سطح زمین به‌اندازه مدل «وستا کراس» نیست ولی همچنان برای عبور از ناهمواری‌های خیابان‌ها کافی به‌نظر می‌رسد.


فروش لادا وستا اسپرت

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت نیکا موتور و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین طرح‌های فروش نقدی لادا وستا، پیش فروش وستا اسپرت و فروش فوری سایر خودروهای لادا در ایران، مقاله شرایط فروش نیکا موتور را مطالعه کنید.

source

توسط autokhabari