به گزارش “ورزش سه”، بازی برای رم مقابل ناپولی گره خورده بود و ژوزه مورینیو که نمی‌خواست در رقابت حساس مقابل ناپولی رده ششمی امتیاز از دست بدهد و برای سومین بازی پیاپی در سری آ ایتالیا ناکام بماند، در دقیقه 71 و پنج دقیقه پس از 10 نفره شدن حریفش، سه تغییر هجومی در ترکیب تیمش به وجود آورد و سردار آزمون، استفان الشراوی و لورنزو پلگرینی را به‌طور همزمان به زمین آورد که همین تغییرات سرنوشت را برای جالوروسی تغییر داد.

تیم رم که قبل از هفته هفدهم سری آ ایتالیا 25 امتیاز داشت و دو پله پایین‌تر از ناپولی در جایگاه هشتم قرار گرفته بود، با سه تغییر هجومی توسط مورینیو و حضور سردار آزمون در راس خط حمله نشان داد به دنبال کسب پیروزی در ورزشگاه المپیکو است و درخشش این ستاره ایرانی کاری کرد تا آنها خیلی زود به گل برسند.

1970451

سردار آزمون که در 11 حضور تعویضی گذشته‌اش در سری آ همواره موثر ظاهر شده و توانسته بود یک گل به ثمر رسانده و روی گل‌ها و بردهای تیمش نقش مهمی داشته باشد، شنبه شب هم پنج دقیقه پس از ورود به زمین با تاثیرگذاری روی یک حمله و ریباند ضربه‌اش، تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد تا پیش بیفتند.

بولت تراکتور


رم که می‌خواست از 10 نفره شدن ناپولی استفاده کند، در دقیقه 76 حمله سریعی از سمت راست زمین تدارک دید که ارسال کوتاه به محوطه جریمه را سردار آزمون مهار کرد و قصد داشت با شوت والی تبدیل به دومین گل فصل خود کند، اما ضربه او به ینس کایوسته، بازیکن تعویضی حریف برخورد کرد و پشت محوطه جریمه به استفان الشراوی رسید تا شوت ناقص این بازیکن به پلگرینی برسد و این بازیکن با شلیک استثنایی به کنج دروازه ناپولی، گل اول بازی را بزند.

1970458
سایت رومانیوز با دادن نمره 6/5 به سردار درباره او نوشته: «آزمون همیشه با نگرش درست وارد زمین می‌شود و همیشه توازن را به نفع رم رقم می‌زند. او یک راه حل است!»

سردار آزمون که مثل همیشه با حضورش در ترکیب رم شکل این تیم را هجومی کرد و دوباره در گلزنی شاگردان مورینیو نقش داشت، در دقیقه 83 با حمل توپ سریع قصد داشت ضدحمله بزند و به سمت زمین ناپولی برود که الساندرو زانولی روی او مرتکب خطا شد و مچ پای این بازیکن را زد که بازی برای لحظاتی متوقف شد.

ناپولی در دقیقه 86 با کارت زرد دوم برای ویکتور اوسیمن، ستاره نیجریه‌ای و آقای گل فصل گذشته سری آ ایتالیا که در همین روز قراردادش را تا سال 2026 تمدید کرده بود، 9 نفره شد تا کار سختی برای ادامه بازی برابر یاران آزمون داشته باشد.

1970452

مهاجم ایرانی رم که پس از گل تیمش با نظر مورینیو به شکل عجیبی از خط حمله عقب‌تر رفته و به نظر می‌رسید به عنوان هافبک میانی جالوروسی بازی می‌کند، در دققه 90 یک پاس در عمق استثنایی و چیپ به محوطه جریمه ناپولی فرستاد که مهاجمان تیمش نتوانستند از آن استفاده کنند.

سردار پس از این نمایش درخشان، نمی‌خواست تیمش سه امتیاز خانگی را از دست بدهد و در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده که ناپولی قصد داشت یک ضربه ایستگاهی را از زمین خودی سریع شروع کند، مقابل توپ ایستاد تا داور سوت خود را به صدا دربیاورد و این ملی‌پوش ایرانی را که به‌خاطر ضربه بازیکن حریف هم روی زمین افتاده بود، با کارت زرد جریمه کند.

یک دقیقه پس از این اتفاق و روی ضد حمله سریع شاگردان مورینیو، این‌بار سردار آزمون در دو مرحله می‌توانست صاحب موقعیت شود که بازهم مثل برخی از دیدارهای قبل به او پاس در عمق داده نشد و در نهایت ارسال اندیکا از جناح چپ زمین و سر توپ و شوت محکم روملو لوکاکو، گل دوم را در دقیقه 6+90 به همراه داشت.

1970456
تصویری که خبرگزاری آنسا از ستاره ایرانی رم در پیش از مسابقه منتشر کرده. آزمون با این تیپ وارد المپیکو شد و در پایان بازی و پس از استارت‌های طولی و بسیار و در شرایطی که در صحنه پیش از سوت پایان با بازیکن ناپولی درگیر شده بود، با خوشحالی بابت پیروزی و کلافگی به‌خاطر گل نزدن، ورزشگاه را ترک کرد

تیم فوتبال رم با نمایش موثر سردار توانست به پیروزی دو بر صفر در مهم‌ترین بازی هفته مقابل ناپولی، قهرمان فصل گذشته سری آ دست پیدا کند، 28 امتیازی شود و با صعود دو پله‌ای و یک امتیاز بیشتر نسبت به این حریف خود، در جایگاه ششم جدول این رقابت‌ها بایستد.

آ اس رم در 6 تقابل اخیرش مقابل ناپولی موفق به کسب پیروزی نشده بود و یک تساوی و پنج شکست داشت که توانست با حضور تعویضی سردار آزمون به این روند ناکامی پایان بدهد و سه امتیاز حساس را بگیرد.

source

توسط