رشد سریع تعداد خودروسازان چینی در سال‌های اخیر، امری غیر قابل انکار است. محصولات این شرکت‌ها عموما به یکدیگر شباهت دارند، مگر در مواردی که تیم طراحی این شرکت‌ها، از مشاوره طراحان مشهور بین‌المللی یاری گرفته باشد. البته باید اعتراف کرد که دوران تقلید کورکورانه خودروسازان چینی سپری شده است.

با این حال کپی‌کاری این شرکت‌ها از برندهای باسابقه همچنان ادامه دارد. یکی از بهترین مثال‌ها در این رابطه، بیجینگ BJ80 لونار ادیشن است.

طراحی بیجینگ BJ80 لونار ادیشن

در همان نخستین نگاه به این خودروی ساخت گروه بایک، می­‌توان شباهت کامل آن با مرسدس بنز G کلاس را تشخیص داد. البته مهندسان چینی تلاش کرده‌­اند با اعمال برخی تغییرات، نقاط تمایزی بین بیجینگ BJ80 لونار ادیشن و محصول مرسدس ایجاد کنند، ولی حقیقت این است که همین موارد شامل طراحی سپرها، رینگ‌ها و البته چراغ‌های بی‌کیفیت عقب، باعث از بین رفتن تناسبات طرح اصلی شده است.

فرم چراغ‌های جلوی بیجینگ BJ80 لونار ادیشن با مرسدس G کلاس تفاوت دارد، ولی به واسطه قطعه پلاستیکی که در حاشیه آن نصب شده، این تفاوت به سختی قابل تشخیص است.

برخلاف لقب لونار ادیشن در انتهای نام محصول بیجینگ، این خودرو یک ماه­‌نورد نیست، بلکه با رنگ نقره‌­ای بدنه، طراحی جدید رینگ‌ها و جزئیات فیبرکربن، قصد دارد نسبت به نمونه استاندارد متمایز به نظر برسد.

در فضای کابین بیجینگ BJ80 لونار ادیشن هم با طرحی شبیه به مرسدس G کلاس مواجه هستیم، هرچند که کیفیت این خودروها قابل مقایسه نیست.

مشخصات فنی بیجینگ BJ80 لونار ادیشن

در زیر کاپوت بیجینگ BJ80 لونار ادیشن، پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ ساخت وولینگ نصب شده است، که 280 اسب­‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می­‌دهد. با توجه به حجم پیشرانه، بازدهی آن کم به نظر می‌­رسد.

source

توسط autokhabari