چری iCar V23 در تاریخ ۷ آوریل در چین رونمایی شد. این خودرو اولین مدلی است که با همکاری چری و Zhimi Technology ساخته شده است. پس از مدل iCar 03 می‌توان گفت که دومین مدل تولید انبوه از iCar است.

شرکت Zhimi Technology در ژوئن ۲۰۱۴ تاسیس شد. این شرکت در حوزه سخت‌افزار فعالیت دارد و یکی از بخش‌های شیائومی است. محصولات Zhimi Technology شامل مواردی مانند سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم تصفیه هوا، بخاری‌های برقی، فن، ماسک‌های ضد دود و … است.

خبر ورود این شرکت و محصولاتش به صنایع خودروسازی، از اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شد. در آن زمان، 36Kr گزارش داد که رئیس سابق پروژه خودروهای الکتریکی جنرال‌موتورز پن‌آسیا، به Zhimi پیوسته است. علاوه بر آن، بسیاری از پرسنل و کارمندهای شرکت بایک نیز به Zhimi پیوسته‌اند. در این میان، شیائومی اعلام کرده بود که شرکت Zhimi یک تیم تحقیقاتی کوچک تشکیل داده که به خودروهای الکتریکی علاقه دارند. اما هیچ برنامه دقیقی از آن‌ها مشخص نیست.

اکنون همان تیم تحقیقاتی کوچک، به بخش انرژی جدید چری وارد شده‌اند. ژیمی مسئول تعریف محصول، برنامه‌ریزی و مهندسی است. چری نیز مسئول تولید، زنجیره تامین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش است. هر دو شرکت تلاش دارند تا محصولات بیش‌تری تولید کنند. همچنین برنامه دارند طی سه سال آینده، شش تا هشت خودرو عرضه کنند.

طراحی iCar v23

همانند iCar 03، این محصول نیز یک طراحی جعبه‌ای با چراغ‌های گرد دارد. سپرهای ضخیم‌تر، گلگیرهای بزرگ، یک جعبه ذخیره‌سازی در عقب خودرو، دستگیره‌های در پنهان، قفسه بار سقفی، پله جانبی و رینگ‌های ۱۹ اینچی (۲۱ اینچی اختیاری) از ویژگی‌های ظاهری آن است.

iCar v23 مشابه خودروهای آفرودی طراحی شده است. این محصول یک شاسی‌بلند سایز کوچک تمام برقی بوده که برای جوانان ساخته شده است و عرضه آن نیز در نیمه دوم ۲۰۲۴ خواهد بود‌.

ابعاد این شاسی‌بلند برقی به 4220/1915/1845 میلی‌متر با فاصله محوری 2730 میلی‌متر می‌رسد. زاویه ورود و خروج به ترتیب ۴۳ و ۴۱ است. نسخه دودیفرانسیل، ارتفاع 212 میلی‌متری از سطح زمین دارد.

کابین و امکانات iCar v23

در فضای داخلی چری iCar v23، عناصر هندسی زیادی دیده می‌شود. مانند دریچه‌های تهویه مستطیلی و دکمه‌های گرد چرخشی زیر نمایشگر مرکزی. در این خودرو از تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 و دستیار رانندگی سطح L2+ استفاده شده است.

مشخصات فنی iCar v23

دو نسخه تک موتوره (دیفرانسیل عقب) و دو موتوره (دودیفرانسیل) وجود دارد. تامین‌کننده باتری، CATL است و بردی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. جزئیات مشخصات فنی و باتری هنوز اعلام نشده است.

سایر اطلاعات تکمیلی درباره کابین و مشخصات فنی، بعدا منتشر خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari