با گذشت 15 سال از معرفی نسل چهارم تویوتا فوررانر، بالاخره نسل جدید این شاسی‌بلند نمادین هم معرفی شده است.

مشخصات فنی تویوتا فوررانر 2025

تویوتا فوررانر 2025 که همچون تاکوما براساس پلتفرم TNGA-F شکل گرفته، با خلاص شدن از پیشرانه 4 لیتری V6 و گیربکس 5 سرعته، به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

پیشرانه جدید، 278 اسب­‌بخار قدرت و 512 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، که از پیشرانه قبلی 8 اسب­‌بخار و 135 نیوتن‌متر بیشتر است. اگر نسخه هیبرید I-Force Max از این پیشرانه را سفارش دهید، خروجی پیشرانه به 326 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می­‌یابد.

تویوتا فوررانر 2025 در سه نسخه محرک عقب، چهارچرخ محرک نیمه دائم و چهارچرخ محرک دائم قابل سفارش است. همگی این مدل‌ها از دیفرانسیل لغزش-محدود بهره‌­مند هستند، درحالی‌که دو مدل 4WD، جعبه انتقال دو سرعته و کنترل کشش فعال تویوتا را نیز به همراه دارند.

مکانیزم قطع میل تعادل که با فشردن یک دکمه فعال می­‌شود، زاویه باز شدن چرخ‌ها را افزایش می­‌دهد تا همگی با سطح مسیر تماس داشته باشند. زوایای حمله و خروج فوررانر 2025 هم به ترتیب 32 و 24 درجه اعلام شده است.

امکان انتخاب سه حالت رانندگی برای مسیرهای خاکی، شنی و گل و لای به همراه نسخه بروزرسانی شده از کنترل خزش، توانایی فوررانر 2025 در بیراهه‌نوردی را تضمین می‌­کند.

تریم‌های تویوتا فوررانر 2025

تویوتا فوررانر 2025 در 9 تریم گوناگون قابل خریداری است، که عبارتد از: تریل هانتر، TRD اسپرت، TRD اسپرت پرمیوم، TRD آفرود، TRD آفرود پرمیوم ، لیمیتد، پلاتینوم و TRD پرو،

فوررانر تریل هانتر به عنوان تریم آفرودر، تایرهای 33 اینچ را نیز به همراه دارد که همراه با کمک­‌فنرهای Old Man Emu، ارتفاع بدنه را در جلو و عقب به ترتیب 5 و 3.8 سانتی‌متر افزایش داده است. ریل سقفی ARB، اسنورکل، چراغ نواری 20 اینچی، زیرسپری‌های استیل و نشان برنزی TOYOTA روی جلوپنجره، از دیگر ویژگی‌های این تریم به شمار می‌­آید.

در تریم لیمیتد با جزئیات مشکی بدنه و تجهیزات لوکس داخل کابین همچون گرمکن ردیف دوم، نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) و برف پاک­‌کن‌های حساس به باران مواجه هستیم.

کابین و امکانات تویوتا فوررانر 2025

تویوتا فوررانر 2025 به صورت استاندارد به کلاستر 7 اینچی و نمایشگر لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، مجهز شده است که در تریم کامل‌تر، ابعاد این دو به 12.3 و 14 اینچ تغییر می­‌کند. شارژر بی‌سیم و چند درگاه USB از نوع A و C هم در کابین این خودرو وجود دارد.

سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense 3.0 هم با مواردی شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرپیاده، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، هشدار حرکت بین خطوط، حسگر تابلوخوان و دستیار نوربالا در کلیه نسخه­‌های فوررانر 2025 حاضر است.

قیمت تویوتا فوررانر 2025

فعلا از قیمت تویوتا فوررانر 2025 اطلاعی در دسترس نیست. مدل فعلی این خودرو با قیمت پایه 42,100 دلار به فروش می­‌رسد، اما با توجه به تغییرات مدل جدید، می­‌توان اطمینان داشت که قیمت آن به مراتب گران‌تر باشد. تویوتا فوررانر 2025 از اواخر سال 2024 به فروش می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari