شرکت لامبورگینی با عرضه یک نسخه ویژه از هوراکان، علاقمندان را برای وداع با این خودروی محبوب و البته پیشرانه 10 سیلندر آن آماده می­‌کند.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو جوتا (STJ) براساس نسخه STO از این خودرو شکل گرفته است، اما فقط در تعداد 10 دستگاه تولید خواهد شد تا به یک دهه حضور موفقیت‌آمیز هوراکان ادای احترام کند.

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان STJ

اگر منتظر شنیدن ارقام حیرت‌آور از پیشرانه این خودرو هستید، همین جا باید اعلام کنیم که این مدل از نظر مشخصات فنی با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد. پس همچون مدل استاندارد، لامبورگینی هوراکان STJ هم به پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی با 631 اسب­‌بخار قدرت و 565 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که خروجی را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور عقب انتقال می‌­دهد.

تنها تغییر فنی اعمال شده بر هوراکان STJ، نصب کمک‌فنرهای قابل تنظیم مسابقه‌­ای است. این کمک‌­فنرها در کنار رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای پوتنزا ساخت بریجستون قرار می­‌گیرد.

طراحی لامبورگینی هوراکان STJ

به منظور بهبود آئرودینامیک بدنه، جزئیات فیبرکربن به گوشه سپر جلو اضافه شده و زاویه باله عقب هم تغییر کرده است. بنابر اعلام لامبورگینی، همین تغییرات باعث شده که هوراکان STJ بتواند پیست ناردو را بیش از یک ثانیه سریع‌تر از هوراکان STO طی کند.

لامبورگینی هوراکان STJ

برای ایجاد تمایز میان هوراکان STJ با سایر نسخه­‌ها، بدنه این خودرو با ترکیب زیبایی از رنگ‌های مشکی، آبی ، سفید و قرمز تزئین شده است. البته خریدار می­‌تواند به جای رنگ آبی، خاکستری را برای بدنه سفارش بدهد.

نشان 1of10 روی صفحه فیبرکربن داخل کابین هم از تیراژ محدود این مدل خبر می‌­دهد. البته پلاک ویژه در سمت سرنشین هم قابل سفارش است.

خداحافظی با پیشرانه V10

هوراکان STJ خودروی جالبی است، اما وقتی آن را با آخرین نمونه سفارشی از گالاردو یعنی سستو المنتو مقایسه کنید، احتمالا کمی ناامید می‌­شوید.

به هرحال STJ را می­‌توان نشانه­‌ای از پایان یک دوران دانست، چراکه نه تنها زندگی هوراکان، بلکه عمر پیشرانه V10 لامبورگینی هم با این خودرو به پایان می­‌رسد. آئودی R8 هم که از این پیشرانه بهره­مند بود، مدتی قبل از خط تولید کنار رفت.

جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید شامل موتور توربوشارژ، اواخر سال 2024 معرفی خواهد شد.

قیمت لامبورگینی هوراکان STJ

از قیمت هوراکان STJ اطلاعی در دسترس نیست، اما با توجه به این‌که لامبورگینی در پایان سال گذشته از تکمیل ظرفیت هوراکان خبر داد، می­‌توان اطمینان داشت که کلیه تیراژ این مدل هم از قبل به فروش رسیده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari