پس از نیم قرن ساخت خودروهای درونسوز، اکنون رنجرور هم به نصب پیشرانه برقی در محصولات خود تمایل پیدا کرده است. البته این شرکت فعلا به تولید مدل‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد.

به تازگی تصاویری از نمونه آزمایشی رنجرور برقی منتشر شده است، که این خودرو را بدون هیچ پوشش استتاری نمایش می­‌دهد. البته ظاهرا چیزی هم برای پنهان کردن وجود ندارد، چر اکه این خودرو کاملا به همتای درون‌سوز شبیه است. البته مرسدس G کلاس برقی که به‌زودی در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی می­‌شود نیز کاملا به همتای درون‌سوز شباهت دارد.

نمونه آزمایشی رنجرور برقی در مدار شمالگان و در دمای 40 درجه زیر صفر مورد بررسی قرار گرفته است. البته این خودرو، دمای 50 درجه بیابان­‌های خاورمیانه را هم تجربه کرده است.

رنجرور برقی

شرکت سازنده از رنجرور برقی به عنوان ساکت‌­ترین و بهینه‌­ترین مدل این خودرو یاد کرده، که حالا به سیستم کنترل کشش جدید هم مجهز شده است. در مقایسه با سامانه کنترل کشش برپایه ABS، سخت افزار جدید موجود در رنجرور برقی می‌­تواند لغزش در هریک از چرخ‌ها را مدیریت کند. واکنش این سامانه برای تقسیم مناسب گشتاور از 100 میلی‌ثانیه به یک میلی‌ثانیه کاهش یافته است. با برخی تغییرات نرم‌­افزاری، از دخالت اضافه ABS در مسیرهای لغزنده پیشگیری می‌­شود تا آسایش سرنشینان افزایش یابد.

شرکت هندی تاتاموتورز به عنوان مالک رنجرور، فعلا از اعلام مشخصات فنی رنجرور برقی خودداری نموده است، ولی انتظار داریم که خروجی این مدل از 523 اسب‌­بخار مربوط به پیشرانه درون‌سوز 4 لیتری V8 بیشتر باشد. احتمال دارد که این خودرو حتی نسبت به رنجرور SV با 606 اسب‌­بخار هم قدرت بیشتری در اختیار داشته باشد.

فارغ از میزان خروجی، اطمینان داریم که این خودرو به دو پیشرانه و در نتیجه سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است. توجه داشته باشید که رقیب مهم این خودرو یعنی G کلاس برقی با نام رسمی «G580 with EQ Technology» به چهار پیشرانه مجهز شده است.

رنجرور برقی

رنجرور برقی براساس پلتفرم ماژولار MLA با ساختار 800 ولتی شکل گرفته است و از شارژ سریع پشتیبانی می­‌کند. نکته جالب این‌که همچون دیفندر، رنجرور برقی هم می‌­تواند در عمق 85 سانتی‌متری آب حرکت کند.

رنجرور برقی پس از جگوار آی-پیس، دومین خودروی برقی جگوار لندرور به شمار می‌­آید. جگوار آی-پیس از سال 2018 تاکنون توسط مگنا اشتایر در اتریش مونتاژ می‌­شود اما رنجرور برقی در بریتانیا تولید خواهد شد.

جگوار لندرور قصد دارد از سال 2036 فقط به ساخت خودروهای برقی بپردازد. حذف مدل‌های درون‌سوز از محصولات جگوار آغاز خواهد شد. عرضه رنجرور برقی را می­‌توان یک گام مهم برای دستیابی به این هدف دانست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari