عرضه سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک در ژاپن مجددا آغاز شده است. این خودرو با هدف شرکت در مسابقات ویژه سوبارو و تویوتا در ژاپن و توسط زیرمجموعه اسپرت سوبارو یعنی STi طراحی شده است.

این خودرو نخستین بار در سال 2022 وارد بازار شد، اما با وجود معرفی نسخه بروزرسانی شده در سپتامبر 2023، در چند ماه اخیر در وب سایت سوبارو حضور نداشت.

طراحی سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک

سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک از نظر ظاهری با مدل قبلی خود تفاوتی ندارد. گذشته از رینگ‌های 16 اینچی فولادی به رنگ مشکی، خریدار می‌تواند یکی از هفت رنگ آبی WR صدفی، آبی یاقوتی، نقره‌ای Ice، خاکستری Magnetite، مشکی کریستال سیلیکا را برای این کوپه ژاپنی انتخاب کند. البته دو رنگ قرمز Ignition و سفید Crystal صدفی هم با پرداخت مبلغ بیشتر، قابل سفارش است.

کابین و امکانات سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک

تصویر چندان واضحی از فضای کابین سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک در دسترس نیست، اما می‌توان عدم حضور نمایشگر دیجیتال پشت فرمان را تشخیص داد. طراحی جدید میله‌های حفاظتی داخل کابین و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای راننده می‌تواند ایمنی سرنشینان را تامین کند، اما بنابر اعلام سوبارو طراحی جدید میله‌ها باعث شده است که آفتابگیر و دریچه‌های کناری تهویه بلااستفاده شود. در این خودرو از ایربگ جانبی و پرده‌ای هم خبری نیست، اما بلندگوها در جای خود قرار دارند.

سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک

مهمترین ویژگی جدید سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک، اضافه شدن سامانه ایمنی Eyesight ADAS به کلیه تریم‌های این خودرو است. حتی نسخه مجهز به دنده دستی هم این مجموعه را به صورت استاندارد به همراه دارد.

مشخصات فنی سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک

در زیر کاپوت سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک، پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی باکسر با 232 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده است. این پیشرانه در سایر نسخه‌های BRZ در بازار ژاپن هم یافت می‌شود، اما در این نسخه با رادیاتور روغن و تغییر در آب‌بند مکانیکی پیشرانه همراه شده است.

خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌شود. دیفرانسیل لغزش-محدود این خودرو هم به خنک‌کن اضافه مجهز شده است.

قیمت سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک

سوبارو BRZ کاپ کار بیسیک در ژاپن با قیمت پایه 3.7 میلیون ین (24,367 دلار) به فروش می‌رسد تا پس از تریم STI اسپرت، به دومین نسخه گران‌قیمت از این خودرو تبدیل شود. BRZ کاپ کار 2022 هم با قیمت 3.3 میلیون ین (21,981 دلار) به فروش می‌رسید.

می‌توان انتظار داشت که نسخه کاپ کار بیسیک از تویوتا GR86 نیز در آینده نزدیک عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari