با گذشت ده سال از معرفی بایک BJ40، نسل دوم این خودرو در سال 2023 در چین معرفی شد. در نسل دوم BJ40، بایک سعی کرده است با اعمال تغییرات ظاهری، اتهام کپی‌برداری از جیپ رانگلر را از خود دور کرده و هویتی تازه برای این محصول دست و پا کند.

با این حال، نسل اول بایک BJ40 از تابستان 2023 در روسیه مونتاژ می‌­شود و در یک تریم با قیمت تقریبا 46,800 هزار دلار به فروش می­‌رسد، درحالی‌که مشتریان چینی این خودرو را با قیمت 21 تا 38 هزار دلاری خریداری می­‌کنند.

شرکت مونتاژکار قصد دارد بایک BJ40 مجهز به پیشرانه دیزل را نیز در آینده نزدیک در روسیه عرضه کند، اما قبل از آن یک نسخه ویژه با لقب چمپیون (Champion) به مشتریان روسی معرفی شده، که برای ادای احترام به موفقیت محصول بایک در رالی Takla-Makan در چین شکل گرفته است.

بایک BJ40 چمپیون

بایک در سال‌های اخیر سعی کرده توانایی محصولات خود در بیراهه‌نوردی را به اثبات برساند. این برند حتی از سال 2021 به بعد در رالی داکار نیز حضور دارد، بدون آن‌که به مقام خاصی دست پیدا کند. اما حضور در رالی Takla-Makan که در صحرای غرب چین برگزار می­‌شود، برای بایک با موفقیت همراه بوده است.

چهره بایک BJ40 چمپیون به واسطه رنگ خاکستری مات، نشان‌های ویژه، رینگ‌های جدید به رنگ مشکی و کالیپرهای قرمز از نسخه استاندارد متمایز شده است.

در فضای کابین هم لوگوی Champion به همراه چهار ستاره روی پشتی صندلی دیده می­‌شود. بنابر اعلام سازنده، روکش فلزی پیشرانه، دوربین دید جلو، جعبه لوازم و خروجی برق 220 ولت نیز به این مدل اضافه شده است.

بایک BJ40 چمپیون

بایک BJ40 چمپیون همچون مدل عادی به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 218 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

تنها 50 دستگاه بایک BJ40 چمپیون با قیمت 48,500 دلار به مشتریان روسی عرضه خواهد شد. این خودروها به تازگی در نمایندگی‌های بایک موجود شده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari