به لطف رویه همیشگی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در انتشار تصاویر خودروهای جدید، چند تصویر از نتا S استیشن در اختیار رسانه‌­ها قرار گرفته است.

انتظار داریم که نتا S استیشن در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شود، که هفته آینده شروع به کار می‌­کند. فروش این خودرو هم احتمالا از اواسط سال 2024 آغاز شود.

مشخصات ظاهری نتا S استیشن

در تصاویر MIIT می­‌توان مواردی شامل رینگ‌های 19 و 20 اینچی، سه رنگ قرمز، خاکستری یا سبز برای کالیپرهای ترمز و همچنین حسگر لیدار روی سقف را تشخیص داد، که در نسخه‌­های گوناگون نتا S استیشن نصب خواهد شد.

ابعاد بدنه نتا S استیشن که براساس پلتفرم Shanhai 2.0 شکل گرفته، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.98، 1.98، 1.48 و 2.98 متر اعلام شده است. براساس اسناد، این خودرو در چهار نسخه تولید خواهد شد که البته ابعاد همگی آن‌ها یکسان است.

مشخصات فنی نتا S استیشن

نتا S استیشن در دو نسخه برقی و هیبرید EREV تولید خواهد شد. در خودروهای هیبرید EREV، پیشرانه درون‌سوز فقط برای پشتیبانی از موتور برقی عمل می‌­کند.

بنابر اسناد MIIT، پیشرانه درون‌سوز و 1.5 لیتری این مدل، 94 اسب‌­بخار قدرت دارد که نسبت به همتای خود در نتا S سدان، 21 اسب‌­بخار ضعیف‌تر شده است اما موتور برقی این خودرو با 270 اسب‌­بخار قدرت (200 کیلووات)، از نمونه نصب شده در نسخه سدان به مراتب نیرومندتر است. وزن دو نسخه این مدل، 1960 و 1970 کیلوگرم اعلام شده است، که احتمالا به تفاوت در تجهیزات ارتباط دارد.

درنسخه برقی و تک‌­موتوره از نتا S استیشن، موتور 200 کیلووات روی محور عقب قرار دارد، اما در نسخه دو موتوره یک پیشرانه 170 کیلووات هم به محور جلو اضافه خواهد شد. البته مجموع خروجی این مدل فعلا اعلام نشده است. وزن این دو نسخه، 1960 و 2160 کیلوگرم خواهد بود.

ظرفیت باتری و البته برد حرکتی هیچ‌کدام از نسخه‌­های نتا S استیشن فعلا اعلام نشده است، اما به نظر می‌­رسد که از باتری‌های لیتیوم فلز فسفات NCM در این خودرو استفاده شده باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari