نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس سال گذشته و در هند و آمریکای لاتین معرفی شد. اکنون نسخه پیشرفته‌­تر این خودرو برای عرضه در قاره اروپا آماده شده است.

مهم‌ترین وجه اشتراک نسخه اروپایی سیتروئن C3 ایرکراس با همتایان خود در هند و برزیل، طراحی بدنه و پلتفرم CMP است. با این حال، نمای جلوی این خودرو به C3 هاچ‌بک موجود در اروپا بیشتر شباهت دارد.

مشخصات ظاهری سیتروئن C3 ایرکراس

تغییر در طراحی قطعات پلاستیکی روی بدنه و سپرها، دستگیره درها، لوگوها و همچنین جزئیات چراغ‌ها، این خودرو را از همتایان خود متمایز می‌­کند. علاوه‌براین‌ها، طول بدنه هم از 4.32 به 4.39 متر افزایش یافته است.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین نسخه اروپایی سیتروئن C3 ایرکراس در دسترس قرار ندارد، اما ظاهرا این مدل برخلاف نسل فعلی، به هفت صندلی مجهز شده است. البته با توجه به ابعاد نه چندان بزرگ بدنه، ردیف سوم تنها می­‌تواند برای کودکان کاربردی باشد.

معرفی سیتروئن C3 اِیرکراس در اروپا

همتای دیگر سیتروئن C3 ایرکراس یعنی اپل فرانترا، از ردیف سوم صندلی‌ها محروم مانده است، اما فضای 460 لیتری محفظه بار آن پس از تا کردن ردیف دوم به 1600 لیتر می‌­رسد. احتمال دارد که در محصول سیتروئن هم با ارقام مشابه روبرو باشیم.

مشخصات فنی سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C3 ایرکراس در دو نسخه برقی و هیبرید در اروپا عرضه خواهد شد. نسخه هیبرید به پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ، موتور برقی 48 ولتی و گیربکس شش سرعته دوکلاچه مجهز شده است و 136 اسب‌­بخار نیرو در اختیار دارد.

نسخه برقی سیتروئن C3 ایرکراس به یک موتور برقی با 156 اسب­‌بخار قدرت روی محور جلو و مجموعه باتری 54 کیلووات ساعت مجهز شده است.

انتظار داریم که اطلاعات بیشتر درباره سیتروئن C3 ایرکراس در زمان رونمایی رسمی از این خودرو در اوایل تابستان امسال، اعلام شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari