در کنفرانس بهاره فانگ چنگ بائو، سه خودرو الکتریکی معرفی شدند؛ کراس‌اور سوپر ۳ برای نسل جوان، شاسی‌بلند پرچمدار بائو ۸ و سوپرکار کانورتیبل سوپر ۹.

فانگ چنگ بائو سوپر ۳

کانسپت سوپر ۳، با نام بائو ۳ به مرحله فروش خواهد رسید. این کراس‌اور سایز متوسط،۴.۷ متر طول داشته و ظاهر سرسخت و اغراق‌آمیزی دارد. این محصول برای قشر جوان جامعه طراحی شده است. فانگ چنگ‌ بائو ادعا می‌کند که سوپر ۳، شخصیت جوانان را برجسته می‌کند. یک پورت پهباد روی سقف آن تعبیه شده است، که به گفته شرکت سازنده، تجربه خودرو به آسمان را فراهم می‌کند.

معرفی چند مدل از فنگ‌چنگ

طراحی کلی خودرو، خشن و تهاجمی بوده و با تایرهیای بزرگ آفرودی و فاصله زیاد از سطح زمین همراه است.

برخلاف بائو ۵ که پیشرانه هیبریدی دارد، مدل بائو ۳ کاملا الکتریکی است. بی‌وای‌دی گفته که شاسی بائو ۳ از جنگ ستارگان الهام گرفته است. دستگیره‌های در مخفی و آینه‌های عقب الکترونیکی برای آن درنظر گرفته شده است. گلگیرهای بزرگ و چرخ یدک روی عقب خودرو، ظاهر آن را سرسخت‌تر کرده است.

این محصول، هفته آینده در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۲۴ (واقع در پکن) به نمایش گذاشته می‌شود. رسانه‌های چینی احتمال می‌دهند که این محصول در سه ماهه چهارم سال و با قیمت حدودی ۲۷,۶۰۰ دلار عرضه شود.

فانگ چنگ بائو ۸

مدل بائو 8، محصول سطح پایه برند فانگ چنگ بائو محسوب می‌شود و بائو ۸ نیز شاسی‌بلند پرچمدار آن است.

بائو ۸ (لئوپارد ۸) کانسپت نبوده و تقریبا آماده تولید است. این محصول یک شاسی‌بلند سایز بزرگ بوده و طبق پلتفرم هیبریدی Dual Mode Off-road (DMO) بی‌وای‌دی ساخته شده است. سه ردیف صندلی و سیستم تعلیق Disus-P بی‌وای‌دی برای آن درنظر گرفته شده است.

معرفی چند مدل از فنگ‌چنگ

بائو ۸ با سبک جعبه‌ای طراحی شده و کمی یادآور طراحی همتای خود، یعنی یانگ‌ وانگ U8 است. یک لیدار بالای شیشه جلو آن دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بائو ۸ یک پلاگین‌هیبرید و یا EREV باشد.

بائو ۸ باید با رقبایی مانند تویوتا لندکروزر و یا تانک ۷۰۰ Hi4-T رقابت کند. رسانه‌های چینی حدس می‌زنند که این محصول با قیمت حدودی ۶۹ هزار دلار و در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شود.

فانگ چنگ بائو ۵

طبق گفته بی‌وای‌دی، فروش تجمعی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5 بیش از ۲۰ هزار دستگاه بوده است. این محصول بین مدل‌های بائو ۳ و بائو ۸ قرار می‌گیرد و شروع قیمت آن برابر ۴۰ هزار دلار است.

معرفی چند مدل از فنگ‌چنگ

به طور کلی بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳ میلیون دستگاه خودرو فروخت و قصد دارد این آمار را در سال ۲۰۲۴ به ۳.۶ میلیون دستگاه برساند. این خودروساز بزرگ چینی، سه زیربرند با نام‌های یانگ‌وانگ، فنگ‌چنگ بائو و دنزا دارد. معنی نام فانگ‌ چنگ بائو، قانون پلنگ است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari