علاقمندان خودروهای سوپراسپرت حالا با یک گزینه جدید و البته بسیار جالب به نام مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس روبرو هستند.

قیمت مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس مدل 2025 در زمان نزدیک عرضه این خودرو در اواخر 2024، اعلام خواهد شد.

طراحی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

نسخه E پرفورمنس از نظر ظاهری، با مدل استاندارد یعنی AMG GT63 تفاوت زیادی ندارد. در واقع این مدل فقط با نشان‌های ویژه روی در صندوق، درگاه شارژ در بخش عقبی بدنه و برخی تغییرات آیرودینامیک، از همتای استاندارد متمایز می­‌شود.

مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

مشخصات فنی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

با مشاهده لقب E پرفورمنس در انتهای نام محصولات مرسدس AMG، می­‌توان دریافت که با یک خودروی هیبرید سر و کار داریم. این سامانه که از پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوشارژ در جلو و پیشرانه برقی در عقب تشکیل شده است، در مجموع 805 اسب‌­بخار قدرت و 1420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو هم 2.7 ثانیه اعلام شده است. به همین دلیل این کوپه 4 نفره را می‌­توان سریع‌ترین محصول AMG دانست.

برد حرکتی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس در حالت برقی هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به ظرفیت 6.1 کیلووات ساعتی این قطعه، مطمئنا نمی­‌توان برای رانندگی برقی روی آن حساب کرد و بیشتر به عنوان پشتیبان سامانه در هنگام شتاب‌گیری کاربرد دارد.

مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

در حالت عادی نیروی پیشرانه برقی به محور عقب منتقل می‌­شود، اما در صورت تشخیص لغزش، نیرو به محور جلو انتقال می­‌یابد. البته مشابه خودروهای برقی، قابلیت رانندگی با یک پدال هم برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

خروجی پیشرانه هم از طریق گیربکس 9 سرعته دوکلاچه و سامانه چهار چرخ محرک فورماتیک پلاس AMG به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

فرمان‌پذیری محور عقب، کنترل سواری فعال AMG و رینگ‌های 20 اینچی به صورت استاندارد در این کوپه سریع نصب شده است. ترمزهای کربن سرامیک هم با دیسک‌های 16.5 اینچی و کالیپرهای شش پیستون در جلو و دیسک‌های 15 اینچی با کالیپر تک-پیستون در عقب همراه می‌­شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari