به نظر میرسد که شرکت رضوانی هم به اعمال تغییر بر محصولات قدیمی پورشه علاقمند شده باشد. البته قرار نیست آپشنهای عجیب شبیه به خودروهای جیمز باند را در محصول این شرکت ببینیم، بلکه منظور ما تولد مجدد پورشه 911 اتاق 992 با تغییرات ظاهری و فنی است.
با رضوانی رترو RR1 آشنا شوید، خودرویی که در سه نسخه با 550 تا 750 اسببخار قدرت قابل سفارش است.
طراحی رضوانی رترو RR1
بدنه فیبرکربنی رضوانی رترو RR1 با الهام از 935 Kremer شکل گرفته است، خودرویی که در مسابقات اواخر دهه 70 میلادی حضور داشت. البته رضوانی با طراحی فرم خاص کاپوت و چراغهای باریک مستطیلی، چهرهای شبیه به پورشه تایکان را هم تداعی کرده است.
رینگهای طرح توربو فن و بخش عقبی بدنه رضوانی رترو RR1 که باله یکپارچه با بدنه را به همراه دارد نیز به مدلهای مسابقهای اواخر دهه 70 میلادی شبیه است.
مشخصات فنی رضوانی رترو RR1
بنابر درخواست مشتری رضوانی رترو RR1، یکی از مدلهای 911 کررا S، توربو S و یا GT3 به عنوان پایه و اساس ساخت این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدل پایه یعنی RR1 550، به پیشرانه 3 لیتری متعلق به کررا مجهز شده است و در دو حالت شهری و مسابقهای، 520 یا 550 اسببخار قدرت تولید میکند.
RR 565 که براساس GT3 شکل گرفته، پیشرانه شش سیلندر 4 لیتری را به همراه دارد، که در دو حالت شهری و مسابقهای، 535 یا 565 اسببخار قدرت تولید میکند.
نیرومندترین مدل یعنی RR1 750 هم در دو حالت شهری و مسابقهای، 715 یا 750 اسببخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد. خروجی پیشرانه به هر دو محور منتقل میشود.
امکانات رضوانی رترو RR1
مشتریان میتوانند بسیاری از موارد همچون سیستم تعلیق، ترمزها، میلههای حفاظتی داخل کابین، کمربندهای ایمنی مسابقهای و پلی کربنات به جای شیشههای جانبی را سفارش دهند. این موارد به همراه نوارهای تزئینی روی بدنه، حداکثر 25,450 دلار به قیمت خودرو اضافه میکند.
قیمت رضوانی رترو RR1
قیمت پایه رضوانی رترو RR1 برابر با 149 هزار دلار آمریکا تعیین شده است. توجه داشته باشید که این مبلغ، قیمت خودروی مورد استفاده برای ساخت این محصول را شامل نمیشود. البته براساس اعلام رضوانی، مبالغ بالا فقط برای 5 خودروی نخست خواهد بود و قیمت 45 دستگاه بعدی، افزایش مییابد.
رضوانی رترو RR1 از اواخر سال 2024 به مشتریان تحویل خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source