به تازگی، زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا از لکسوس LX 600 پرده برداشته است. در این مقاله این شاسی بلند لوکس را با کادیلاک اسکالید مقایسه می کنیم.
لکسوس LX 600 را می توان ترکیب هوشمندی از توانایی های آفرودی عالی، تکنولوژی و راحتی دانست. این خودرو، که براساس نسل جدید لندکروزر ساخته شده، با تقویت شاسی و قدرت بالاتر توانسته است تبدیل به یکی از برترین شاسی بلندهای لوکس بازار شود. به نظر می رسد لکسوس بتواند در بازار به راحتی فروش خوبی داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که کادیلاک اسکالید هم در نسخه جدیدش امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد و رقیب قدرتمندی برای لکسوس محسوب می شود.
کادیلاک اسکالید و لکسوس LX 600 هر دو طراحی نسبتاً مدرنی دارند و هر دو جلوپنجره های بزرگی را در جلو دارند که باعث می شود قدرت بالای این خودروها در ظاهر آن ها هم احساس شود. در بدنه هر دو خودرو قطعات کرومی زیادی به کار رفته تا یادآور لوکس بودن آن ها باشد و هر دو چراغ های تمام ال ای دی را در عقب و جلو دارند تا همه چیز در بدنه کامل باشد. در هر دو خودرو رینگ های ۲۲ اینچی را داریم؛ این رینگ ها در کادیلاک اسکالید استاندارد هستند، اما در لکسوس LX 600 این رینگ ها را به صورت آپشن باید سفارش داد.
هر دو خودرو در تریم های خاصی با قطعاتی مشکی رنگ عرضه می شوند که کادیلاک اسکالید در تریم اسپرت و لکسوس LX 600 در نسخه F اسپرت این ویژگی را دارند. اگرچه کادیلاک اسکالید در نسخه اسپرت تغییراتی بیش تر و تغییرات فنی دارد، اما نباید فراموش کنیم که نسل جدید لکسوس LX به سیستم تعلیق جدید مجهز شده است و پیشرانه جدیدی دارد و در هر صورت رقیبی جدی برای همه تریم های اسکالید است. در مجموع، اگر بخواهیم به طراحی های این دو خودرو نمره دهیم تصمیم ما خیلی سلیقه ای خواهد بود. از دیدگاه من به عنوان نویسنده این مقاله، ظاهر کادیلاک اسکالید خاص تر است و لوکس بودن را در این خودرو بیش تر می بینیم، گرچه بسیاری شاید طراحی LX را ترجیح دهند.
لکسوس در طراحی LX 600 سعی کرده است تکنولوژی را براساس قابلیت های آفرودی گسترش دهد و خودرویی را در نهایت تکنولوژی با قابلیت های آفرودی در کابین ارائه کند، اما یادمان باشد با دو شاسی بلند لوکس طرف هستیم که کم تر از دیگر شاسی بلندها به مسیرهای آفرودی خواهد رفت. اگر بخواهیم نگاهی از زاویه لوکس بودن به این دو شاسی بلند داشته باشیم باید بگوییم که کادیلاک اسکالید طراحی و تکنولوژی بالاتری را نسبت به لکسوس LX 600 دارد.
اگر بخواهیم نگاهی آفرودی به این دو داشته باشیم کابین لکسوس طراحی بهتری نسبت به اسکالید دارد. یادمان باشد در کادیلاک اسکالید برای اولین بار در صنعت خودرو از صفحه نمایش منحنی استفاده شده است که شامل صفحه ۷٫۲ اینچی در چپ، صفحه ۱۴٫۲ اینچی به عنوان جلوآمپر دیجیتال و صفحه نمایش ۱۶٫۹ اینچی در وسط به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی می شود. دقت کنید این صفحه نمایش به صورت استاندارد در اسکالید قرار دارد، پس احتمالاً شما هم با من موافق خواهید بود که اسکالید کابین مدرن تر و زیباتری دارد. اگرچه لکسوس در طراحی LX جدید تغییراتی انقلابی داشته است، اما باز هم باید اسکالید را برتر دانست.
لکسوس LX 600 همانند لندکروزر با پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربو معرفی شد که توان تولید نهایت قدرت ۴٫۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود. در برابر نسل قبل LX مصرف سوخت به میزان قابل توجهی پایین آمده و قدرت هم بیش تر شده است. این پیشرانه قابلیت های آفرودی LX 600 را افزایش می دهد و با تقویت سیستم تعلیق فعال می توان گفت رانندگی راحت و نرمی را در این SUV لوکس خواهیم داشت.
در کادیلاک اسکالید دو انتخاب برای پیشرانه داریم. پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل با نهایت قدرت و گشتاور ۲۷۷ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتن متر و پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 بنزینی با توان تولید نهایت قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر. هر دو پیشرانه ذکرشده با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شوند. در کادیلاک اسکالید سیستم تعلیق فعال را داریم و دیفرانسیل لغزش محدود در سیستم انتقال قدرت به کار رفته است. در کل، اگر بخواهیم این دو خودرو را از نظر فنی با هم مقایسه کنیم باید بگوییم لکسوس LX 600 خودرویی قابل اطمینان تر است و اگر به دنبال قابلیت های آفرودی و سواری بی نظیر ژاپنی باشید باید لکسوس را انتخاب کنید.
در حال حاضر، کمبود قطعات تولید خودروهای جدید را به تعویق انداخته است و احتمالاً هر دو کمپانی در تحویل خودروهای شاسی بلند لوکس خود مشکل خواهند داشت. اما اگر بخواهیم پیش‌بینی قیمتی از این دو خودرو داشته باشیم می توان حدس زد کادیلاک اسکالید در نسخه پایه حدود ۱۰ هزار دلار از لکسوس LX600 ارزان تر خواهد بود، اما برای خرید نسخه فول هر دو شاسی بلند باید مبلغ بالای ۱۰۰ هزار دلار را هزینه کنید.
گرچه هنوز عرضه رسمی از لکسوس LX شروع نشده است، اما روی کاغذ، اسکالید به عنوان شاسی بلند لوکس ارزنده تر به نظر می رسد. البته اگر قابلیت های آفرودی برای مشتری معیار اصلی باشد باید به سراغ لکسوس LX 600 برود. در کل، انتخاب بین این دو خودرو بسیار سلیقه ای است، اما از دید من، به عنوان نویسنده این مطلب، سطح بالای تکنولوژی در مدل آخر اسکالید به قابلیت های آفرودی لکسوس LX جدید می چربد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
لکسوس LX 600 همانند لندکروزر با پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربو معرفی شد که توان تولید نهایت قدرت ۴٫۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.
در کادیلاک اسکالید دو انتخاب برای پیشرانه داریم. پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل با نهایت قدرت و گشتاور ۲۷۷ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتن متر و پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 بنزینی با توان تولید نهایت قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر. هر دو پیشرانه ذکرشده با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شوند.
اگر بخواهیم قابلیت های آفرودی را به عنوان پارامتر اصلی انتخاب در نظر بگیریم باید بگوییم لکسوس LX 600 خودروی برتر این مقایسه خواهد بود، اما اگر بخواهیم کابین مدرن و راحتی را در نظر بگیریم باید بدون تردید سراغ کادیلاک اسکالید برویم.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *