سِر رنجروور وارد نسل پنجم خود شده است تا بار دیگر بر عرصهٔ شاسی‌بلندهای لوکس حکمرانی کند. این خودرو با ظاهری آشنا اما مدرن‌تر و تجهیز به جدیدترین تکنولوژی‌ها، آماده است تا دورهٔ جدید سلطنت خود را آغاز کند. نسل جدید رنجروور روی پلت‌فرم جدید MLA-Flex لندروور ساخته شده اما همچنان در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده ارائه می‌شود و بسته به تیپ، در مدل‌های چهار، پنج و هفت‌نفره (سه ردیفه) قابل خریداری خواهد بود.

طراحی بیرونی رنجروور جدید استایل باوقار نسل قبلی را تکامل داده و به بلوغ رسانده اما همچنان همه‌چیز را در نهایت سادگی حفظ کرده و از شلوغ‌کاری‌های بیش‌ازحد که این روزها زیاد در طراحی خودروها می‌بینیم اجتناب کرده است. به همین دلیل، خودرو همچنان ساده و شیک به نظر می‌رسد اما درعین‌حال، ویژگی‌های جدیدی مثل چراغ‌های عقب نوآورانه و دستگیره‌های در مخفی هم در آن به چشم می‌خورند. به لطف بهسازی‌های کوچکی مثل همین دستگیره‌ها، ضریب درگ رنجروور به ۰.۳۰ رسیده که برای چنین خودروی بزرگی چشمگیر است.

در رنجروور مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیق بادی با طرح پنج اتصالی جدید در عقب استفاده شده که از سیستم ناوبری برای تشخیص مسیر پیش رو و انجام تنظیمات مناسب استفاده می‌کند. آنتی‌رول بارهای الکترونیکی هم به‌راحتی سواری خودرو کمک می‌کنند. به گفتهٔ لندروور، این آنتی‌رول بارها سریع‌تر از نمونه‌های هیدرولیکی واکنش نشان می‌دهند. نسل جدید رنجروور همچنین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده که می‌تواند زاویهٔ چرخ‌های عقب را تا ۷.۳ درجه تغییر دهد تا قدرت مانور خودرو بهتر شود. این سیستم دایرهٔ چرخش خودرو را به زیر ۱۱ متر می‌رساند. همهٔ نسخه‌های رنجروور به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل فعال دیفرانسیل عقب مجهز هستند که می‌تواند گشتاور را از چرخی به چرخ سمت دیگر انتقال دهد.

نسل جدید رنجروور در آمریکا در ابتدا فقط در دو مدل عرضه می‌شود. مدل پایه P400 نام دارد و به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ مدل P530 بروند که پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و X7 M50i را قرض گرفته است. این موتور ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌ها تحویل می‌دهد تا خودرو ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

اروپایی‌ها اما امکان خریداری مدل‌های دیزلی D300 و D350 را هم خواهند داشت که هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز هستند. این مدل‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. علاوه بر این، لندروور دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام‌های P440e و P510e را هم برای رنجروور جدید تدارک دیده است. این نسخه‌ها هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی، موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی در گیربکس و پکیج باطری ۳۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز هستند.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اول ۴۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مجموع قدرت دومی به لطف پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر که به‌تنهایی ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به ۵۱۰ اسب بخار رسیده است. این نسخهٔ قوی‌تر ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طبق تخمین لندروور، هردو نسخهٔ هیبریدی رنجروور می‌توانند حداکثر تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کنند که این عدد در دنیای واقعی حداقل ۸۰ کیلومتر خواهد بود. این نسخه‌های هیبریدی فعلاً فقط در اروپا ارائه می‌شوند و آمریکایی‌ها برای خرید آن‌ها باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنند. همچنین گفته شده در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ تمام الکتریکی رنجروور هم ارائه خواهد شد.

در داخل نسل جدید رنجروور خریداران از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی به همراه نمایشگر لمسی ۱۳.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهند بود. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب دو نمایشگر سرگرمی ۱۱.۴ اینچی روی پشتی صندلی‌های جلو در نظر گرفته شده و مدل‌هایی که به صندلی‌های عقب اجرایی مجهز باشند، از یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی زیر آرنجی میانی هم برخوردار خواهند بود.

اما کابین یک رنجروور غیر از برخورداری از تکنولوژی‌های روز، باید مجلل هم باشد. برای تحقق این مهم، لندروور سیستم صوتی مریدیان ۱۶۰۰ واتی با ۳۵ بلندگو را در نسخهٔ اتوبیوگرافی ارائه می‌کند که از قابلیت مقابله با سروصدا برای ساکت‌تر کردن کابین هم برخوردار است. علاوه بر این، حتی دو بلندگوی ۲۰ واتی هم در هرکدام از چهار پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب نصب شده تا صدایی شبیه به هدفون‌های سطح بالا را ایجاد کند.

نسل جدید رنجروور در تیپ‌های SE، HSE، اتوبیوگرافی و SV به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر این، لندروور نسخهٔ ویژهٔ فرست ادیشن را هم برای مدل اتوبیوگرافی ارائه کرده که از ویژگی‌هایی مثل رنگ بیرونی طلایی مات برخوردار است. قیمت پایهٔ رنجروور جدید در آمریکا از ۱۰۴ هزار دلار در مدل P400 SE آغاز شده و نهایتاً به ۱۶۳,۵۰۰ دلار در مدل P530 فرست ادیشن کشیده می‌رسد. بالاترین تیپ این شاسی‌بلند مجلل یعنی SV اما تا سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

Reza Waffen SS
حال نکردم ( نظر شخصیم )
Ninja
من بر عکس خیلی حال کردم
از نمای جلو شروع میکنیم خیلی زیبا ساده مثل قبل خیلی با وقار
نمای بقل خیلی خوب کار شده مخصوصا ستون ها ساده یکدست زیبا و دوباره با وقار
نمای پشت از نظر من خیلی زیبا خوب و ساده و ظریف کار شده نمای بی نظیر و خاصی به ماشین داده اما نمیشه مثل همیشه گفت با وقار
توی عکس سوم هم به زیبایی اینه ماشین از نمای عقب پی میبرید وقتی هم چراغ عقب روشن میشه نمای عقب بهتر هم میشه
میرسیم به زیباترین و مهمترین قسمت طراحی داخل کابین که به شدت زیبا لوکس جذابه حرف نداری حرفی هم برای گفتن نمیزاره
موتوری هم خوب بود و تنوع زیادی داشت
نظر من از نسل قبل بهتر زیباتره عکس اینو کنار اون بزاری متوجه زیباییش میشی
ben
طراحی عقب زشت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
آنچنان فرقی نکرده تازه چراغاش چه عقب و جلو افت داشتن
پرهام رهام
افتضاح است چراغ عقب
محمد امین
نکته ی خوبش این هست که دیگه از اون موتور سوپر شارژ استفاده نمیکنه
واقعا استفاده از یه موتور سوپر شارژ در یه خودروی لوکس عملا احمق بازی هست
محمد مختاری آذر
میشه بگین چرا احمق بازی هستش الان در جگوار F-Pace SVR سوپرشارژر استفاده شده ولی کاملا عالی هستش حتی در رنجروور هم عالی بود
RezaRs
چه روز خوبی البته دیشب هم z06 هم رنج روور
مهدی
زیبا نیست ! واحد طراحی این مدل فقط از خط کش استفاده کرده و یک قوطی تحویل داده
نه مثل لکسوسه
نه مثل اوروس
نه مثل آئودی
نه مثل بی ام و
فقط مثل قوطی چای شهرزاد
ریدی
وقتی چیزی از اصالت متوجه نمیشی نظر نده!
GODZILLA
ببخشید آقای ریدی کیفیت رنجروور بیشتره یا لافراری؟
Sina10
چه خبر شده!!!
اون از کوروت Z06 و اینم رنج روور
طراحی عقب رنجروور رو دوست نداشتم ولی کابین و جلوش عالیه
منتظرم نسخه ی اسپرتش هم هستیم
Sina10
یه ویژگی جالبش موتور ب‌ام‌و هست که خیلی از ۵ لیتری جگوار لندروور بهتره
و پرفورمنس خوبشه ۴۰۰ و ۵۰۰ اسب بخار عالیه اونم در شرایطی که نسخه های بالاترش نیومده هنوز
من با طراحی عقب حال نکردم ولی جلوش خوبه
طراحی بقلش هم انتظار داشتم خط و خطوط بیشتری استفاده کنن اما همینم خوبه
اما متاسفانه طراحی عقبش خیلی ضعیفه …
AMANTE
مت واتسون این ماشین رو در ویدیو جدید اش نشون داد و واقعا زیبا بود.
لندروور برای نسل جدیذ رنجروور از ساده گرایی استفاده کرده چه در طراحی و چه در بخش های دیگه.
Arman
طراحی نسل قبل خیلی بهتر بود
امیر
نمای جلو خوبه ، نمای عقب به نظر بنده جالب نیست ، کابین هم خوبه.
موتور ها و تیپ های مختلف داره که قدرت های خوبی تولید می کنن.
بجز نمای عقب همه چیش خوبه.
یوسف
از نظر نمای جلو و جانبی خوبه… اما نمای عقب انگار یه چیزی کم داره
ٍEngland
همه چیز عالی جز طراحی عقب
هعی گیر میدین چرا تغییر نداره رنجررور انقدر طراحی نسل های قبلی زیبا و بی نقص بود که هرچی طرح جدید بزنن باز زشت بنظر میاد
حسین
حرفی واسه گفتن باقی نذاشته💯
رنگ ستون ها طوری هست که با شیشه های ماشین یکی دیده میشه که خیلی جذابه به نظرم(عکس سوم). پیشرانه p510e هم خیلی جذابه.
فقط جا گذاری مانیتور اطلاعات سرگرمی باید داخل داشبورد می بود.
به هر حال لوکس ترین SUV خودش بوده و هست
دانیال_Surrey،England
امیدوار بودم مقاله کامل تر باشه.
نه از شاسی و مقاومت پیچشی گفته شده نه از تولید آلایندگی بسیار کم در نسخه هیبریدی، نه از سیستم آنتی رول بار که بهترین سیستم تو صنعت خودروسازیه((با گشتاور بیشتر نسبت به بنتایگا!!))نه زاویه ورود و فرار و فاصله از زمین و ظرفیت بکسل و قوی ترین چراغهای led موجود و…
این موتور ب ام و اونطور که دیدم لندروور از ابتدا تو توسعش نقش داشته.((احتمالا به طور خاص برای رنج روور توسعه پیدا کرده))
طراحیش هم به جز صفحه اطلاعاتش که میتونست خلاقانه تر طراحی بشه هیچ نقصی از نظر من نداره.
خیلی ساده و زیبا.
یانکی
انصافا برا جگوار لندروور زشته موتور عاریه کنه.مثل اینه داج چلنجر موتور تویوتا عاریه کنه
Farzad
همه چیزش عالی و فوق العادس اما به نظرم فقط دو نکته منفی توی طراحی داره ؛ اولیش اون صفحه نمایشگر تسلایی مضحک هست (نسل قبلی رو نگاه کنید که چقدر زیبا بود تا متوجه منظورم بشید )
دومیش چراغ های عقب هست که مثلا میخواستن آینده نگرانه باشه و هر چی فکرشو میکنم نمای زشتی به خودرو داده ، انگار که اصلا چراغ عقب نداره .
کلا هر ماشین جدیدی که معرفی میشه بدون شک طراحیش خراب میشه که علتش طراحی های کامپیوتری و به دور از خلاقیته .
MjM
تنها عیبش طراحی پشتشه
ماشبنو کلا اتو کردن از بس صافه دیگه ضریب درگی میمونه مگه؟!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *