اگر کسب و کاری جدیدی را در اینستاگرام راه اندازی کرده اید و یا در این حوزه فعال هستید، قطعا یکی از دغدغه های همیشگی تان الگوریتم های اینستاگرام است. این روز ها سوال همه این است که چگونه می توانند با این الگوریتم ها کنار بیایند و طبق آن ها پیش بروند. این در حالی است که الگوریتم های اینستاگرام به طور دائم در حال تغییر اند و شاید هیچکس هرگز نتواند بفهمد که دقیقا چگونه کار می کنند. اما برخی از نکات هست که می توانید با استفاده از آن ها الگوریتم های اینستاگرام را رعایت کنید و بازخورد بیشتری از پیج خود بگیرید. در این مقاله به این الگوریتم ها می پردازیم و می گوییم که چه عواملی بر آن ها تاثیر می گذارند.

مفهوم الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام

اگر بخواهیم تعریفی کلی از الگوریتم های اینستاگرام ارائه دهیم باید بگوییم که آن ها دستورالعمل هایی هستند که باعث می شوند محتوای شما در زمان و با نحوه مناسب به مخاطب نشان داده شوند. الگوریتم های اینستاگرام هزاران مورد را در بر می گیرند و بر اساس آن ها عمل می کنند؛ برای مثال مکان کاربر، تاریخچه جست و های او، ارتباطاتش، روند چک کردن اینستاگرام و … ، همه و همه در این الگوریتم ها فعال هستند.

نه تنها در مدیریت پیج اینستاگرام، بلکه در سئو نیز این الگوریتم ها هستند که تصمیم می گیرند محتوای شما به چه کسی نشان داده شود و به چه کسی نشان داده نشود.

تغییراتی که روز به روز در این الگوریتم ها اتفاق می افتد آنقدر سریع است که گاهی تکنیک های بازاریابی اینترنتی دیروز در روز بعد تاثیر کمی دارند؛ بنابراین استراتژی شما طبق الگوریتم های اینستاگرام باید دائما در حال تغییر باشد. برای مثال این روزا ها دیگر صرف پست کردن محتوای روزانه با هشتگ های متناسب با آن باعث نمی شود که محتوایتان محبوب شود و به دست مخاطبان جدیدی برسد. در عوض شما باید تلاش کنید و استراتژی های خود را بر اساس الگوریتم های اینستاگرام تغییر دهید تا بازخوردی را که مد نظرتان است، از آن ها بگیرید.

الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

الگوریتم های اینستاگرام در 2023

ممکن است بدانید که اینستاگرام پست هایی را که کاربران در اکسپلور خود مشاهده می کنند، اولویت بندی می کند و آن ها را طبق سلایق کاربر و یک سری دیگر از الگوریتم های اینستاگرام می چیند. اینستاگرام بر اساس داده هایی که در اختیار دارد پست ها را اولویت بندی می کند و در ابتدا مرتبط ترین آن ها را با توجه به سلیقه کاربر در بالای صفحه قرار می دهد و سایر محتوا های مرتبط را در پایین نگه می دارد.

به طور دقیق نمی توان گفت که این الگوریتم ها، الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ هستند؛ زیرا آن ها هر ثانیه در حال تغییر اند. اما راه هایی در دسترس است که می تواند باعث بهبود شرایط پیج شما شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • ایجاد ارتباط با کاربر

اگر با کاربران خود ارتباطی ایجاد کنید، در حقیقت او را به سمت محتوای خود جذب می کنید و احتمال این که محتوای آینده شما را ببیند، بالا تر می برید. این امر باعث می شود تا به گونه ای مخاطب به صفحه شما علاقه مند شود و دقیقا همان مفهوم وفاداری مشتریان در خرید کردن برای پیج شما شکل بگیرد. ایجاد ارتباط با کاربر باعث می شود تا اگر رقبایتان در حال تولید محتوا در یک زمینه مشترک با شما هستند، به سمت پست های شما متمایل شوند.

مرتبط بودن محتوای پست شما بسیار مهم است و اگر هنگامی که منتشرش می کنید با خواسته های مخاطبتان یکسان باشد، الگوریتم یک امتیاز مثبت به پست شما می دهد. همین امر باعث می شود تا محتوای شما در اکسپلور افراد بیشتری که به این سبک از محتوا علاقه مند هستند، نمایش داده شود. با استوری کردن پست های خود نیز می توانید به مخاطبان یادآوری کنید که مجددا آن ها را ببینند.

برای انجام این کار کافی است تا گزینه ارسال پست محتوا و سپس گزینه اضافه کردن به استوری خود را انتخاب کنید. اکنون لازم است که بر اساس خلاقیت خود و تکنیک های بازاریابی ای که آموخته اید، استوری خود را ویرایش کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به تماشای پست جدیدتان جلب کنید.

این راه یکی از موثر ترین روش ها برای به حداکثر رساندن بازاریابی محتوا شما است و احتمال اینکه مخاطبان به محتوای جدیدتان دست یابند را افزایش می دهد. با انجام این ترفند می توانید بیش از پیش طبق الگوریتم های اینستاگرام پیش بروید و تعداد بازدید های پست خود را بیشتر کنید.

علاقه مخاطب

جمع بندی

اگر می خواهید بیشترین بهره را الگوریتم های اینستاگرام ببرید، اینکه فقط به طور منظم تولید محتوا کنید کافی نیست و باید به تعامل با مخاطبان خود خارج از پست های روزانه بپردازید. همچنین علاوه بر نکاتی که به آن ها اشاره شد، تلاش باشید که هر روز کیفیت محتوای خود را نسبت به روز قبل بهتر کنید.

همه ما اکنون دیگر می دانیم که الگوریتم های اینستاگرام دائما در حال تغییر اند؛ اما اگر سعی کنیم تکنیک های بازاریابی خود را نیز همگام با آن ها تغییر دهیم، راه های شگفت انگیزی را برای افزایش مخاطبان پیدا می کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما در شناخت الگوریتم های اینستاگرام کمک کرده باشد و توانسته باشید که دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

source

توسط