Li Auto، یک شرکت ۹ ساله است که در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو فروخت و موقعیت خوبی را کسب کرد. محصولات فعلی شرکت شامل مینی‌ ون مگا و سه کراس‌اور (L7، L8، L9) است. حال لی اتو خود را برای عرضه یک محصول جدید به نام L6 آماده می‌کند.

تمام محصولات فعلی لی اتو از نوع هیبرید EREV هستند، بدین معنی که از نیروی پیشرانه درون‌سوز فقط برای شارژ باتری و افزایش برد حرکتی استفاده می­‌شود.

کابین و امکانات لی اتو L6

دو نمایشگر ۱۵.۷ اینچی با کیفیت 3K در کابین لی اتو L6 نصب شده، که با سیستم صوتی ۱۹ اسپیکر همراه است. سیستم رانندگی خودکار AD Pro نیز در نظر گرفته شده است. تریم سطح بالاتر، همچنین از سیستم AD Max با لیدار بهره‌مند است.

طبق عکس‌های جاسوسی منتشر شده می‌توان گفت که این کراس‌اور یک نمایشگر هدآپ و شارژر وایرلس ۵۰ واتی به طور استاندارد دارد. نسخه Max امکانات بیش‌تری مانند یخچال دارد.

طراحی لی اتو L6

طبق این عکس و اطلاعات آن، لی اتو L6 یک کراس‌اور سایز متوسط است، که ابعاد آن به 4925/1960/1735 میلی‌متر با فاصله محوری 2920 میلی‌متر می‌رسد.

لی اتو L6

مشخصات فنی لی اتو L6

به طور استاندارد دو موتور برای آن تعبیه شده و دو دیفرانسیل است. برد ترکیبی آن نیز به ۱۳۹۰ کیلومتر می‌رسد.

در بخش جلوی خودرو، سیستم تعلیق دوجناغی دوبل و در بخش عقب تعلیق مستقل با ۵ لینک وجود دارد. تعلیق بادی در این خودرو دیده نمی‌شود و فاصله از سطح زمین برابر ۱۸۰ میلی‌متر است.

هرچند سایر محصولات این برند چینی از مجموعه باتری لیتیوم- نیکل-منگنز- کبالت بهره‌­مند هستند، به نظر می‌­رسد که لی اتو L6 به عنوان محصول اقتصادی این برند به مجموعه­ای از نوع لیتیوم-فلز-فسفات مجهز شود.

قیمت لی اتو L6

طبق اطلاعات لو رفته، برای این شاسی‌بلند دو تریم L6 Pro و L6 Max درنظر گرفته شده است. قیمت نسخه پایه برابر ۳۵,۹۰۰ دلار و نسخه بالاتر برابر ۴۰,۱۰۰ دلار است. سایر محصولات این شرکت، قیمت بالاتری دارند.

رقبای این محصول را می‌توان تسلا مدل Y، مرسدس‌بنز GLC و آیتو M7 (از Seres و هوآووی) دانست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari