جنرال موتورز با معرفی نسل سوم بیوک انکلیو به مشتریان آمریکایی، از عرضه این خودرو در تابستان 2024 خبر داده است.

بیوک انکلیو همچون شورولت تراورس و جی ام سی آکادیا، براساس پلفترم نسبتا قدیمی C1XX شکل گرفته است. بیوک انکلیو بازار چین هم براساس همین پلتفرم ولی با ابعاد کوچکتر بدنه تولید می­‌شود.

مشخصات ظاهری بیوک انکلیو

جنرال موتورز از اعلام ابعاد بدنه بیوک انکلیو خودداری نموده ولی احتمال دارد که طول و فاصله محوری این خودرو با شورولت تراورس یکسان و با 5.235 و 3.07 متر برابر باشد. در این صورت، بیوک انکلیو در آمریکا در رده شاسی بلند میان‌­رده و در اروپا و روسیه در کلاس شاسی بلند بزرگ قرار می­‌گیرد.

مشخصات فنی بیوک انکلیو

همچون همتایان از برندهای جی ام سی و شورولت، در بیوک انکلیو هم پیشرانه 3.6 لیتری V6 جای خود را به موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ داده است. البته کاهش حجم و تعداد سیلندرها به معنای کاهش قدرت نیست چرا که پیشرانه جدید، 333 اسب­‌بخار نیرو و 442 نیوتن متر گشتاور تولید می­‌کند که به مراتب بیشتر از 314 اسب­‌بخار قدرت و 361 نیوتن متر گشتاور در پیشرانه قبلی است.

معرفی بیوک انکلیو بازار آمریکا

خروجی پیشرانه بیوک انکلیو از طریق گیربکس 8 سرعته خودکار به محور جلو یا هر دو محور منتقل می‌­شود. این خودرو می‌­تواند 2268 کیلوگرم را یدک بکشد.

بیوک انکلیو همچون سایر محصولات جدید این برند در نمای جلو با جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های داخل سپر و دیلایت­‌های باریک همراه شده است. در نمای جانبی هم فرمی نسبتا عضلانی را شاهد هستیم.

در فضای کابین هم با نمایشگر عریض 30 اینچی در بالای داشبورد، شارژر بیسیم و کنسول میانی معلق مواجه هستیم. در کامل‌ترین تریم یعنی اونیر (Avenir) که با بدنه سفید در تصاویر رسمی حضور دارد، رینگ‌های 22 اینچی، کمک­‌فنرهای تطبیق‌­پذیر، سقف پانوراما، ماساژور صندلی‌های جلو و سیستم صوتی Bose با 16 بلندگو نیز نصب شده است.

سامانه خودران سطح 2 با نام سوپر کروز (Super Cruise) هم برای بیوک انکلیو قابل انتخاب است تا راننده بتواند در حین حرکت، دستان خود را از فرمان جدا کند.

هرچند فروش بیوک انکلیو در ایالات متحده در سال 2023 با افزایش 29.1 درصدی به 39.411 دستگاه رسیده است اما فاصله آن با فروش 244.594 دستگاهی سردم‌دار این رده یعنی جیپ گرند چروکی، فاصله بسیار زیادی دارد. از فورد اکسپلورر هم 186.799 دستگاه به فروش رسیده در حالی که جمع فروش تویوتا هایلندر و گرند هایلندر به 217.579 دستگاه می‌­رسد.

بیوک انکلیو در ایالت میشیگان تولید خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما مدل فعلی با قیمت پایه 43.900 دلار به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari