چند ماه پس از رونمایی نسل جدید فولکس واگن تیگوان، اکنون نسخه بدنه‌ بلند این خودرو با پسوند L پرو به مشتریان چینی معرفی شده است.

طراحی فولکس واگن تیگوان L پرو

به جز طرح سپر جلو، فولکس واگن تیگوان L پرو از نظر ظاهری با همتای اروپایی تفاوت دیگری ندارد.

ابعاد بدنه فولکس واگن تیگوان L پرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.735، 1.859، 1.682 و 2.791 متر اعلام شده، که از نسل قبل 2 میلیمتر و از تیگوان استاندارد، 196 میلیمتر کشیده‌­تر است.

فولکس واگن تیگوان L پرو 2024

فولکس واگن تیگوان L پرو به صورت استاندارد به چیدمان ماتریسی چراغ‌های جلو، سقف پانوراما، نمایشگر مجازی روی شیشه، ماساژور صندلی‌ها، دستیار پارک، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر و سامانه حفظ حرکت بین خطوط مجهز شده است.

کابین و امکانات فولکس واگن تیگوان L پرو

طراحی کابین فولکس واگن تیگوان L پرو نیز به همتای اروپایی شباهت دارد. البته در این مدل علاوه بر کلاستر دیجیتال و نمایشگر لمسی 15 اینچی در میانه داشبورد، یک نمایشگر 11.6 اینچی هم برای سرنشین جلو پیش‌­بینی شده است. در کنسول مرکزی با طراحی معلق، می­‌توان اهرم چرخان مربوط به انتخاب حالت رانندگی و صدای سیستم صوتی را هم مشاهده کرد.

فولکس واگن تیگوان L پرو 2024

با وجود ابعاد بزرگ، فولکس واگن تیگوان L پرو برای 5 سرنشین فضا دارد. گنجایش 471 لیتری محفظه بار هم با تا کردن صندلی‌های عقب به 1696 لیتر می­‌رسد. این ارقام در مدل قبلی همین خودرو به ترتیب 495 و 1780 لیتر اعلام شده است.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان L پرو

فولکس واگن تیگوان L پرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده، که در دو نسخه با 186 یا 220 اسب‌­بخار تولید شده است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به سامانه چهار چرخ محرک منتقل می‌شود.

احتمال دارد که در آینده، نسخه هیبرید فولکس واگن تیگوان L پرو هم در چین عرضه شود.

فولکس واگن تیگوان L پرو 2024

قیمت فولکس واگن تیگوان L پرو

فولکس واگن تیگوان L پرو در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

از قیمت فولکس واگن تیگوان L پرو فعلا اطلاعی در دسترس نیست. مدل فعلی این خودرو در چین با قیمت پایه 186,800 یوان (26,300 دلار ) به فروش می­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari