گروه پژوهش صنعت مدرن که به عنوان یکی از تامین کنندگان ایران خودرو در شانزدهین نمایشگاه قطعات خودرو حضور دارد، طرح های جدید را برای کاسه چراغ های تارا معرفی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر گروه پژوهش صنعت مدرن به عنوان تامین کننده کاسه چراغ های جلو و عقب تارا برای ایران خودرو شناخته می شود و بر اساس سفارش گذاری ایران خودرو، چراغ های این سدان جدید را تولید می کند. اما این شرکت قطعه ساز در کنار نمایش کاسه چراغ های رسمی تارا در نمایشگاه قطعات خودرو، دو مدل جدید را برای چراغ های عقب این سدان ملی معرفی کرده است.
همچنین یک ترکیب رنگ جدید برای کاسه چراغ های جلوی تارا در غرفه این قطعه ساز دیده می شود که بخش تزییناتی این چراغ نیز به رنگ قرمز ساخته شده است.
در حال حاضر تارا با کاسه چراغ های پیوسته در بخش عقب خودرو تولید می گردد و به گفته مهندسان ایران خودرو، طرح مثلثی در این کاسه چراغ از نمادهایی مانند بنای تئاتر شهر، برج میلاد و… الگو برداری شده است. با وجود اینکه گروه پژوهش صنعت مدرن، کاسه چراغ های تارا را بر اساس سفارش گذاری رسمی تولید می کنند، اما دو نسخه جدید را برای چراغ های عقب تارا در نظر گرفته اند و نسخه های اولیه این قطعه را به نمایشگاه آورده اند.
حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تارا دنده ای در اسب بخار
با پیگیری خبرنگار اسب بخار مشخص شد که شرکت مدرن فعلاً برنامه ای برای تولید انبوه طرح های جدید کاسه چراغ تارا وجود ندارد. زیرا تولید کاسه چراغ در یک مجموعه قطعه ساز، به استانداردهایی همچون ای-مارک نیاز داشته و باید میزان نوردهی استاندارد و برخی جزئیات فنی نیز در طرح های جدید رعایت شود. از سویی اخذ مجوزهای استاندارد ای-مارک هزینه های زیادی را برای مجموعه های قطعه سازی دارد و بدیهی است زمانی این هزینه های توجیه اقتصادی دارد که قرار باشد تا قطعه ای با تیراژ بالا تولید شود.
با توجه به اینکه ایران خودرو برنامه ای برای تغییر طرح گرافیکی کاسه چراغ های تارا ندارد و هنوز هم تعداد تاراهای حاضر در خیابان ها زیاد نیست، آنچنان برای یک مجموعه قطعه ساز رسمی صرفه اقتصادی وجود ندارد تا بخواد کاسه چراغ تارا را با گرافیکی جدید و با استانداردهای الزامی تولید کند. اما اگر ده ها هزار تارا در خیابان ها حضور داشته باشد و چنین طرح هایی برای کاسه چراغ عقب این خودرو مورد استقبال قرار بگیرد، بدیهی است که توجیه اقتصادی برای اخذ مجوزهای استاندارد و تولید انبوه کاسه چراغ های جدید جهت عرضه در بازار قطعات خودرو وجود خواهد داشت.
پایگاه خبری اسب بخار
عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *