پیشرانه- تأمین نقدینگی و عدم اعمال سیاست‌های غیر کارشناسی از سوی دولت در صنعت خودرو می‌تواند عمده مشکلات ازجمله خروج خودروهای فرسوده از چرخه را حل کند.
پیشرانه- تأمین نقدینگی و عدم اعمال سیاست‌های غیر کارشناسی از سوی دولت در صنعت خودرو می‌تواند عمده مشکلات ازجمله خروج خودروهای فرسوده از چرخه را حل کند.
به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت قرارگرفته مشکلات موجود در این حوزه هرچه سریع‌تر برطرف شود.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به لغو سن فرسودگی از سوی دیوان عدالت اداری بیان کرد: تا حدود یک سال و‌ نیم پیش قانونی وجود داشت که برای خودرو‌ها سنی برای فرسودگی اعلام کرده بودند و این سن برای سواری ۲۵ و ناوگان‌عمومی ۱۵ سال بود.
محمود مشهدی شریف افزود: مصوبه دیوان عدالت اداری درباره نقض الزام به اسقاط باید تغییر کند. دیوان معتقد است مالکیت محترم است.
وی گفت: به نظر ما باید این رأی حتماً نقض شود. البته در ماه‌های پایانی دولت گذشته سن مرز فرسودگی و معاینه فنی مصوب شده و برای خودروهایی که به این مرز می‌رسند باید در سال ۲ بار معاینه فنی را انجام دهد و اگر نتوانست به استانداردها برسد الزام به اسقاط می‌شود.
اما آیا مسئله حذف خودروهای فرسوده تنها با این مصوبه حل خواهد شد؟
امروز خودروهای بسیاری باید از چرخه حذف شوند اما نبود بودجه کافی سرعت این کار را کند کرده است. درنتیجه افزایش آلودگی هوا، کاهش ایمنی، افزایش هزینه‌های نگهداری از مشکلات ناشی از این موضوع است.
اما در اولین گام صنعت خودرو با افزایش تولید می‌تواند بار دیگر بسترها برای اجرای درست این طرح را ایجاد کند.
افزایش تولید و تحقق تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو و حضور هرچه بیشتر در بازارهای صادراتی می‌تواند بخشی از بودجه موردنیاز برای این طرح را تأمین کند.
از سویی دیگر ارائه تسهیلات به صاحبان خودرو می‌تواند تمایل مردم برای تعویض خودروهای فرسوده را بیشتر کند اما سرنخ این گره کور بازهم به تأمین بودجه برای ارائه تسهیلات بازمی‌گردد.
با نگاهی به این کلاف سردرگم خواهیم دید بخش عمده‌ای از مشکلات با تأمین بودجه حل خواهد شد اما این بودجه چطور باید به صنعت خودرو تزریق شود درحالی‌که زیان انباشته خودروسازان سال‌به‌سال بیشتر از گذشته می‌شود.
درصورتی‌که دولت از تصدی‌گری در این صنعت و اعمال سیاست‌های غیر کارشناسی دست بردارد و قیمت‌گذاری دستوری به خودروسازان تحمیل نشود می‌توان امیدوار بود عمده مشکلات صنعت خودرو حل خواهد شد.
نوشته: مرسده امیرپناهی
پست قبلی

پست بعدی

پایان مرحله اول واکسیناسیون بزرگترین شهرک غیردولتی صنعتی کشور در مجتمع صنعتی رایزکو
قیمت خودرو در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰
تیر خلاص شورای نگهبان به مخالفان واردات خودرو
نگاهی به نسل جدید تویوتا تاندرا

ارسال یک پاسخ


آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.





شاهین سایپا
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
معرفی تصویری سایپا شاهین
شاهین سایپا یا دنا پلاس توربو
ام وی ام ۳۱۵ پلاس ؛ مشخصات فنی، قیمت احتمالی + عکس های لو رفته
گارانتی خودرو و نکاتی بسیار مهم درباره آن!
تعمیر و نگهداری
سوپرشارژر و توربوشارژر چه عملکردی داشته و چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟
پیشرانه با تنفس مضاعف
بررسی عواملی که منجر به جوش آوردن پیشرانه می‌شود
وقتی پیشرانه جوشی می‌شود!
۶ اقدام اساسی برای سالم نگه داشتن خودرو
دلایل استارت نخوردن خودرو
تنظیم موتور خودرو چه زمانی لازم است؟
روغن ترمز مناسب خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
معرفی تصویری سایپا شاهین
اخبار داخلی

معاون سفیر تاجیکستان در ایران:
استقبال سفارت تاجیکستان از همکاری…
با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران؛
پایان مرحله اول واکسیناسیون…
قیمت خودرو در آخرین روز تابستان…
«پیشرانه» گزارش می‌دهد:
تیر خلاص شورای نگهبان به مخالفان…
ﺟﻬﺶ قیمت های ﺣﻤﻞ درﯾﺎﯾﯽ در ﺳﺎل 2021؛
اﻓﺰاﯾﺶ سه هزار دلاری ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺣﻤﻞ…
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

source

توسط autokhabari