شرکت مرسدس بنز، اولین نسخه پرفورمنس مدل E کلاس W214 را رونمایی کرد، که توسط بخش AMG ساخته شده است. مدل E53 هیبرید 4Matic+ در نسخه سدان و استیشن واگن در دسترس عرضه می‌شود و ظاهری تهاجمی‌تر و تیزتر دارد. پیشرانه پلاگین هیبرید آن نیز 603 اسب‌بخار تولید می‌کند.

 

باید توجه داشت که E53 نسخه پرچمدار نیست و پس از آن مدل قوی‌تر E63 خواهد آمد. E53 نسبت به نسل قبلی خود، گام بزرگی برای افزایش قدرت و عملکرد برداشته است.

مشخصات فنی مرسدس آام‌گ E53 مدل 2025

بخشی از قوای محرکه آن توسط یک پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ ۳ لیتری تامین می‌شود که ۴۴۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه بنزینی، با یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب‌بخاری همراه است. گیربکس Speedshift TCT 9G  آام‌گ این مجموعه را همراهی می‌کند. خروجی مجموع پیشرانه، به ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. قدرت و خروجی این قوای محرکه هیبریدی، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

با پکیج اختیاری AMG Dynamic Plus، می‌توان به قدرت ۶۰۳ اسب‌بخار رسید. این قدرت در حالت Race Start ارائه می‌شود.

2025 مرسدس آام‌گ E53

شتاب صفر تا صد این سدان به ۳.۸ ثانیه می‌رسد که نسبت به نسخه قبلی E53 با هیبرید ملایم، ۰.۷ ثانیه سریع‌تر است. همچنین ۰.۶ ثانیه کندتر از نسخه E63s با پیشرانه هشت سیلندر است. نسخه استیشن واگن ۰.۱ ثانیه کندتر است.

حداکثر سرعت نسخه استاندارد ۲۵۰ کیلومتر برساعت است. با پکیج اختیاری AMG Driver، حداکثر سرعت خودرو روی ۲۸۰ کیلومتر برساعت محدود می‌شود. حداکثر سرعت نسخه استیشن، ۲۷۵ کیلومتر برساعت است.

با E53 پلاگین هیبرید، می‌توان مسافت مشخصی را به طور تمام برقی طی کرد. در این حالت حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت است. ظرفیت باتری ۲۱.۲۲ کیلووات ساعت است و برد حرکتی آن به ۹۰ تا ۱۰۱ کیلومتر می‌رسد. این باتری کف صندوق تعبیه شده است. با شارژ سریع DC، می‌توان باتری را در مدت زمان ۲۰ دقیقه از شارژ ۱۰ به ۸۰ برسانیم.

می‌توان پیش‌بینی کرد که E53 هیبرید 4Matic+، به تمام ویژگی‌های AMG، شامل شاسی تقویت شده، سیستم تعلیق اسپرت با دمپرهای تطبیقی و قابل تنظیم، سیستم ترمز با عملکرد بالا، ترمز بزرگ‌تر و فرمان‌پذیری استاندارد محور عقب تجهیز شده است.

2025 مرسدس آام‌گ E53

پکیج AMG Dynamic Plus، موارد بیش‌تری مانند قفل دیفرانسیل عقب، ترمزهای کامپوزیتی بزرگ‌تر جلویی و عملکرد Race Start دارد.

طراحی مرسدس آام‌گ E53 مدل 2025

مدل E53 جدید، نسبت به نسل قبلی متمایز است و جلوپنجره روشن AMG و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا را روی سپر دارد. گلگیرهای عریض باعث شده است، تا ابعاد هر طرف ۱۱ میلی‌متر افزایش یابد. رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی، به طور استاندارد قرار گرفته‌اند؛ اما می‌توان رینگ ۲۰ و یا ۲۱ اینچی  را نیز دریافت کرد. در بخش عقب خودرو، خروجی‌های چهارگانه اگزوز، اسپویلر لبه صندوق و … وجود دارد. پکیج Exterior Night AMG و پکیج AMG Carbon Exterior برای کسانی است که تریم مشکی یا فیبر کربن می‌خواهند.

کابین و امکانات مرسدس آام‌گ E53 مدل 2025

در فضای داخل خودرو، صندلی‌های اسپرت AMG با تنظیم برقی (صندلی‌های پرفورمنس AMG به طور اختیاری) چیده و با چرم مصنوعی Artico و میکروفایبر و دوخت قرمز پوشیده شده‌اند.

2025 مرسدس آام‌گ E53

فرمان AMG روکش چرم ناپا دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر مخصوص AMG و هیبرید دارد و MBUX Supercreen یک آپشن برای آن است.

برنامه عرضه مرسدس آام‌گ E53 مدل 2025

مرسدس AMG E53 Hybrid 4Matic+ به زودی در اروپا و کنار تریم Edition 1 در دسترس خواهد بود. در آمریکای شمالی، تنها نسخه سدان ارائه می‌شود. قیمت مدل‌‌های جدید نیز هنوز اعلام نشده است.

مرسدس بنز برای نسل جدید E53، نسخه‌های کوپه و کانورتیبل را در نظر نگرفته است. جایگزین این دو مدل، CLE53 است که شش سیلندر بوده اما پلاگین هیبرید نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari