تولید آلفارومئو 4C در سال 2020 متوقف شد، اما این کوپه موتور وسط به طور غیرمنتظره‌ای در سال 2024 بازگشته است. درواقع استلانتیس Heritage این سوپرکار کوچک را زنده می‌کند. این خودرو ادای احترام مدرنی به فیات-آبارث OT1300 است، که در سال 1965 تولید شد.

این خودرو برپایه آلفارومئو 4C شکل گرفته و ساخته می‌شود تا 75 سالگی آبارث را جشن بگیرد. البته این اولین باری نیست که آلفارومئو 4C به طور غافلگیرانه بازمی‌گردد. در سال 2021، آبارث Classiche 1000 SP با همین فرمول مشابه تولید شده بود. این خودرو زمانی تولید شد که استلانتیس هریتیج، FCA هریتیج نام داشت.

آبارث Classiche 1300 OT آلفارومئو 4C

آبارث Classiche 1300 OT، بدنه فیبرکربنی دارد و در بخش عقب آن، روزنه‌ها و خروجی‌هایی تعبیه شده است. در این بخش خنک‌کننده، کلمه Abarth به صورت بزرگ و برجسته حک شده تا همه بدانند که این خودرو یک آلفارومئو 4C معمولی نیست. در پایین بخش عقب، یک ذوزنقه در مرکز قرار گرفته که در واقع همان اگزوز است. هیچ نام و نشانی از آلفارومئو در این خودرو دیده نمی‌شود.

 طبق گفته‌های استلانتیس هریتیج، این محصول طبق آلفارومئو 4Cهای موجود با کارکرد کم ساخته می‌شود. تنها 5 دستگاه از 1300 OT ساخته می‌شود. قبل از تولید آن، یک مدل مقیاس کوچک در تورین ایتالیا رونمایی شده است. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست، اما سفارش آن باز است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari