در حالی که با اعلام تحریم های یک‌جانبه آمریکا، خودروسازان کره ای نیز مانند بسیاری از شرکا ایران را ترک کردند، حالا برخی منابع آگاه از تمایل بازگشت آنان به ایران خبر می دهند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، صنعت و بازار خودروی ایران این روزها شاهد یکه تازی برندهای چینی است. تأیید این خبر و صحت بازگشت خودروسازان کره ای می تواند به مثابه دمیدن هوایی تازه به ریه های صنعت کشور عمل کند. آن هم در شرایطی که خودروسازان ایرانی برای تأمین برخی از قطعاتی که به دلیل همین تحریم ها در ایران تولید نمی شوند با چالش های بسیار جدی همراه شده اند. از سوی دیگر، غیر از چینی ها، آن هم از طریق مسیرهای طولانی، عملاً خودروسازان بسیاری از کشورها حاضر به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نیستند. در همین حال، اخیراً روابط اقتصادی ایران و کره به دلیل عدم پرداخت بدهی کره ای ها به ایران باز هم به بهانه تحریم به نوعی چالش مواجه شده است.
اکنون با انتشار این خبر دو گزینه محتمل است؛ یکم، شاید گشایش هایی در عرصه سیاسی اقتصادی خارجی ایران قرار است حاصل شود، خودروسازان کره ای نیز با توجه به سابقه حضور و فراهم بودن برخی زیرساخت ها در ایران آماده بازگشت هستند. دوم، به نظر می رسد رایزنی های اقتصادی و سیاست خارجی به نتیجه رسیده است. در پی آن، کره ای ها قبول کرده اند به طرق مختلف، که خودشان مشمول تحریم ها آمریکا نشوند، اقدام به بازپرداخت بدهی خود به ایران کنند. یکی از راه های  این بازپرداخت می تواند  در قالب صنعت خودرو و از طریق ارسال قطعات منفصله (CKD) صورت بگیرد. بنابراین باید دید کدام خودروساز کره قرار است به ایران بازگردد.
در حال حاضر، خودروسازان کره ای از طریق خودروهای کار و تجاری و همچنین کراس اوور در ایران حضور دارند. شرکت کیا نیز که در ایران نماینده مشخصی ندارد. در این میان، محتمل ترین و تنها گزینه ممکن هیوندای است. این تولیدکننده کره ای پیش تر با کرمان موتور در قالب تولید اکسنت و النترا همکاری داشته و زیرساخت های تولید مشترک نیز همچنان مهیاست. هر چند اخبار دقیق مبنی بر زمان بازگشت و این که آیا غیر از دو محصول یادشده، محصول یا محصولات دیگری نیز در میان خواهد بود یا خیر به دست نیامده است، اما در هر صورت، بازگشت کره ای ها می تواند هم بخشی از هیمنه چینی ها را بشکند و هم با توجه به کیفیت و نحوه همکاری کره ای ها با ایران رقابت را در بازا ایران شدیدتر کند.
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *