فورد در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۱ از موتور الکتریکی ایلومینیتور با قدرت ۲۸۱ اسب بخار روی خودروی برقی F-100 کلاسیک مدل ۱۹۷۸ رونمایی کرد که با گذشت یک هفته تمام موجودی آن به فروش رسیده است.
حدود یک هفته پیش، فورد موتور الکتریکی جدید خود را در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۱ معرفی کرد. به گزارش موتوروان، خودروساز آمریکایی این موتور الکتریکی را که ایلومینیتور (Eluminator) نام دارد، در خودروی فورد F-100 کلاسیک مدل ۱۹۷۸ نصب کرد تا امکانات و پتانسیل موتور جدید خود را برای خودروی الکتریکی نشان دهد.
فورد F-100‌ کلاسیک برقی / Ford F-100
درحالی‌که موتور الکتریکی ایلومینیتور شاید مورد توجه علاقه‌مندان به پیشرانه‌های سنتی بنزینی نباشد، این مفهوم جالبی است که می‌تواند در آینده نزدیک جای خود را در بازار خودروی برقی پیدا کند.
به نظر می‌رسد که موتور الکتریکی ایلومینیتور توجه زیادی را به خود جلب کرده است. درحالی‌که هنوز این هفته تمام نشده، فورد پرفورمنس اعلام کرد که موتور برقی اکنون به فروش رسیده است. شاید تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست در جامعه وجود داشته باشد که پیشرانه برقی را به بنزینی ترجیح می‌دهند. اما شاید ایلومینیتور برای کسانی که احساس می‌کنند شانس خود را برای ساختن خودرو کلاسیک برقی بازسازی شده از دست داده‌اند، خیلی بد نباشد.
فورد پرفورمنس می‌گوید دسته دیگری از موتورهای الکتریکی ایلومینیتور را در آینده نزدیک خواهد ساخت. شرکت تیونینگ داخلی فورد هنوز زمان عرضه آن را اعلام نکرده است. نکته‌ی جالب اینکه هنوز مشخص نیست فورد چه تعداد از این کیت‌های ایلومینیتور را برای اولین دسته ساخته است. با این حال، دیدن خودروسازی که وارد دنیای خودروهای برقی می‌شود، خوب به نظر می‌رسد.
موتور الکتریکی ایلومینیتور ۲۸۱ اسب بخار قدرت (۲۱۰ کیلووات) و ۴۲۹ نیوتن‌متر (۳۱۷ پوند فوت) گشتاور تولید می‌کند. این به تولیدکننده بستگی دارد که آیا می‌خواهد محصول خود را با موتور دوگانه تجهیز کند. نمونه‌ای از آن ساخت F-100 خود فورد است. این مدل کلاسیک برقی ۴۸۰ اسب بخار (۳۵۸ کیلووات) قدرت و ۸۶۰ نیوتن‌متر (۶۳۴ پوند فوت) گشتاور به چرخ‌های خروجی می‌فرستد.
با وجود یک موتور الکتریکی ایلومینیتور در هر محور، این آرایش به‌طور مؤثر وانت برقی فورد را به حالت تمام چرخ محرک تبدیل می‌کند. به عبارت دیگر، می‌توانید پیشرانه موستانگ مک-ای جی‌تی پرفورمنس را در هر خودرویی که دوست دارید، قرار دهید.
علاقه‌مندان می‌توانند این موتور الکتریکی را با قیمت ۳،۹۰۰ دلار خریداری کنند. با این حال، کیت موتور شامل اینورتر کششی، سیستم کنترل و باتری نیست. حداقل دسته سیم‌های ولتاژ پایین و بالا و لوله هواکش در کیت گنجانده شده است. شاید زمانی که تعویض خودروهای برقی در آینده متداول‌تر شد، فورد بتواند سایر اقلام را در بسته‌بندی کیت‌های خود قرار دهد.
MC20
من به فکر خستگی های پر پرنده هام … تو بزن تبر بزن … من به فکر قربت مسافرام … آخرین ضربه رو محکم تر بزن … آخرین ضربه رو محکم تر بزن … آخرین ضربه رو محکم تر بزن … آخرین ضربه رو محکم تر بزن …
نوید محمد
نیسان جونیور رو کی برقی میکنند؟
ali(chevynova)
ماشالاه فورد
MC20
ماشالاه به شما علی آقا … کم پیدا داداش … اتفاقا دیروز از دلم گذشت … یادت کردم … توو پست نبرد اساطیر آفرودم گفتم یاد بچه های آمریکن فن قدیمی هم که دیگه نمیان ، به خیر … داداش سایت بدون شماها دوستان قدیم ، خیلی صفا نداره … مخلصم و ارادت …
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
به به
ببین کی اومده
علی شوی نوای خودمون
متعصب ترین و بی منطق ترین آمریکایی باز😂
به اروپایی ها میگه که « الکی گرون هستند » !
به هر حال ازت میخوام از این به بعد بیشتر در سایت باشی …
یادش بخیر چه بحث هایی که با مجید و reza waffen ss نمیکردی …
مهدی موتور
بخدا انتظار داشتم موتورش صدا بده😂😂
kastech
زمانی که ماشین اومد تو خیابون اکثر اونهایی که اسب داشتن میگفتن این پر سروصدای دودزا چیه ما همون اسب ها رو ترجیح میدیم الانم چیزی عوض نشده همونایی که ماشین درون سوز سوار میشن میگن این برقیا چیه نه دود داره نه صدا! ۵ سال دیگه باید بگردی تو خیابون شاید یه ماشین درون سوز ببینی، آینده را گریز نیست
فرامرز
اتفاقا ما عاشق الکتریکی ها هستیم ولی نباید به اسم الکتریکی بودن جیب ملت رو خالی کرد. خودروی الکتریکی نیاز به گیربکس نداره بعدش میان با افتخار میگن گیربکس اتوماتیک! باتری که قیمتش تو ۱۰ سال اخیر ۹۰ درصد پایین اومده. موتور الکتریکی هم که خیلی ساده تر و ارزونتر از موتور بنزینی هست. شرکت هم که مالیات آلایندگی نمیده. پس چرا من مشتری باید واسه رنو زویی ۳۵ هزار یورو پول بدم درحالی که ب ام و ۳۲۰ پلاگین هیبرید که کلا یه دنیای دیگه هست زیر ۴۰ هزار یورو قیمت داره. یا تسلا مدل ۳ قیمت ۲ تا فولکس پاسات باشه در حالی که اگه هیچ کدوم رو نشناسی و از نزدیک ببینی فکر میکنی پاسات گرونتره
MC20
فرامرز جان … موشکافانه و عالی و دقیق مثل همیشه … من بی تعارف از کامنت هات یاد میگیرم … بسیار 🙏
محمد امین
آقای اسلامی ، خسته نباشید ، جدیدا فعالیت سایت بیشتر شده مخصوصآ تعداد مقاله های شما که همگی جالب هستن و اگر اشتباه‌ نکنم شما هم به الکتریکی ها علاقه دارید
ممنون که وقت میزارید
یاس ی
لعنتی برقی هم میشین اینجوری برقی بشین نه با قیافه های داغغغغون. قیافه خیلی شرطه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *