مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که براساس فرمول شورای رقابت برمبنای تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی، اصلاح قیمت ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، گفت: ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش قیمت در محصولات اعمال کرده ایم اما در برخی از خودروها از تمام این ظرفیت استفاده نکرده ایم.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، یکی از اهداف اجرای طرح اصلاح قیمت را عدم زیان دهی خودروسازان عنوان کرد و گفت: این که مردم گران نخرند یکی از اهداف دیگر است. منفعت شرایطی که وجود داشت نه برای خودروساز و نه برای مردم بود.
وی درخصوص نحوه تاثیر اصلاح قیمت ها در بازار خودرو گفت: اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد و نخستین آن افزایش تیراژ تولید و عرضه به بازار است؛ براساس تعهدی که ایجاد کرده ایم با افزایش عرضه، بازار خودرو به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به تعهدی که به وزارت صمت داده ایم با هماهنگی با انجمن های قطعه ساز توانسته ایم تولید را به دوهزار ۳۰۰ دستگاه برسانیم که این تعداد در هفته آینده به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.
وی از افزایش تیراژ تولید خودروهای مردمی مانند پارس و ۲۰۶ خبر داد و گفت: محصول پرطرفدار ۲۰۶ به روزانه ۳۵۰ دستگاه و محصول پارس به ۹۵۰ دستگاه خواهد رسید.
مقیمی افزایش کیفیت را از دیگر نتایج مورد انتظار اصلاح قیمت ها دانست و گفت: موضوع اشتغال نیز از نتایج مهم این اقدام است، در سال ۹۸ با رونقی که در تولید ایجاد شد، به گفته انجمن های قطعه سازی، ۱۰۰ هزار نفر که بیکار شده بودند به شغل خود بازگشته اند.
وی انتفاع مجموعه ذینفعان از جمله مشتریان و سهامداران را از نتایج این اقدام دانست و با بیان این که اصلاح قیمت ها سبب تسریع در اجرای پروژه های توسعه ای خواهد شد، گفت: ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پروژه های مختلف توسعه ای انجام شده که بخش زیادی از آن امسال به بهره برداری می رسد.
مقیمی تصریح کرد: از مردم عزیز خواهش می کنیم برای خرید شتابزده عمل نکنند، برنامه های فروش فوق العاده از امروز شروع شده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: موتور سه استوانه با مصرف سوخت کم تر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در دستور کار قرار دارد که در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. گیربکس شش سرعته را سال گذشته به تولید رساندیم و گیربکس نیمه اتوماتیک هم به زودی به تولید خواهد رسید که در خودروی رانا پلاس با سقف شیشه ای نصب خواهد شد. دناپلاس توربوشارژ را نیز به گیربکس شش سرعته مجهز خواهیم کرد که مصرف سوخت را کاهش داده و در اقتصاد خانواده موثر خواهد بود.
وی افزود: محصول تارا دستی را وارد بازار کرده ایم و مدل اتوماتیک نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد. در سال جاری محصول تارا را با چهار ستاره وارد بازار کردیم که به پنج ستاره خواهیم رساند، طبق تکلیف وزارت صمت، خودروی زیر سه ستاره تولید و عرضه نخواهد شد. محصول نیم شاسی مدرن و به روز ایران خودرو نیز در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی، توسعه داخلی سازی و کاهش وابستگی را نیز از دیگر نتایج اصلاح قیمت ها و خروج از زیان برشمرد و گفت: با سرمایه گذاری های مناسب در این بخش می توانیم از صنعت داخلی کشور حمایت کنیم.
وی افزود: علاوه بر افزایش تولید، عرضه خودروهایی که به دلیل رهن سند در پارکینگ های مشتریان مانده بود نیز به بازار سرازیر خواهد شد که قطعا این تصمیم در افزایش عرضه و تامین تقاضای بازار تاثیر خواهد گذاشت.
مقیمی، درباره ادامه قرعه کشی در طرح های فروش گفت: قیمتی که کارخانه محصولات را عرضه می کند، نسبت به بازار اختلاف قابل توجهی دارد انتظار این است که با افزایش عرضه و خروج از شرایط زیان، توان بیشتری برای رشد تولید ایجاد شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از ارکان اصلی تولید خودرو را قطعه سازان دانست و گفت: اگر بتوانیم منابع مالی مورد نیاز قطعه سازان را تامین کنیم و شرایط استفاده از ظرفیت های این بخش نیز فراهم خواهد شد.
مقیمی گفت: ایجاد جریان نقدینگی با واگذاری دارایی های غیرمولد و تبدیل به دارایی مولد نیز دنبال می شود و از جمله سیاست های کلان ایران خودرو است که در راستای راهبردهای وزیر محترم در حال اجرا است. حدود ۱۶ شرکت تا سه ماهه اول سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
وی تصریح کرد: روانه شدن خودروها در پارکینگ ها و افزایش عرضه که نتیجه فک رهن اسناد خودروها است از عوامل دیگر در افزایش عرضه خواهد بود. امروز ۱۲۰۰ خودرو را از رهن خارج کرده ایم، تا امروز۶۵ هزار پیامک برای فک رهن به مشتریان ارسال شده است.
مقیمی گفت: ایران خودرو هر هفته عرضه فوری خواهد داشت، عرضه خودرو براساس برنامه زمانبندی و متناسب با رشد تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.
عکس: علیرضا پاداش / اسب بخار







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *