براساس سیستم رتبه‌بندی E-Rating که به منظور کمک به خریداران خودروی الکتریکی ایجاد شده است، بی‌ام‌و i4 یکی از کارآمدترین خودروهای برقی موجود در بازار اعلام شد.
اگرچه تحویل بی‌ام‌و i4 به‌طور رسمی آغاز نشده است، کوپه چهاردر برقی آلمانی هم‌اکنون کنجکاوی زیادی را برانگیخته است. به گزارش بی‌ام‌و‌بلاگ، با وجود در دسترس نبودن برای مشتریان، این خودروی الکتریکی قبلاً توسط نشریه‌ی بریتانیایی Electrifying.com، یکی از کارآمدترین خودروهای برقی معرفی شده است که علاقه‌مندان به محیط زیست می‌توانند خریداری کنند.

 
نشریه‌ی Electrifying یک سیستم رتبه‌بندی به نام E-Rating ایجاد کرد که به منظور کمک به خریداران در درک کارایی خودروی الکتریکی است. الگوریتم E-Rating چند فاکتور مختلف از جمله میزان تبدیل انرژی الکتریکی به مسافت در جاده، سرعت شارژ مجدد باتری و آماده‌سازی مواردی مانند پمپ‌های حرارتی، بازیابی هوشمند انرژی ترمز و سیستم کنترل آب‌و‌هوا را در نظر می‌گیرد. کنترل این موارد، همگی به کاهش مصرف برق در خودرو کمک می‌کنند.
راندمان خودروهای الکتریکی از A++ تا E درجه‌بندی می‌شود و بی‌ام‌و i4 و تسلا مدل ۳ بالاترین رتبه‌بندی A++ را در بریتانیا دریافت می‌کنند. مرسدس بنز EQS، سیتروئن امی و e-C4 و سئات Mii از جمله ۱۳ خودرویی هستند که درجه‌ی A+ دریافت می‌کنند و ۱۴ خودروی دیگر درجه A دریافت می‌کنند. شاسی‌بلندهای لوکس آئودی e-tron و مرسدس بنز EQC رتبه‌ی D را دریافت کردند.
بی ام و i4 خودروی الکتریکی در حال شارژ / BMW i4
نشریه‌ی Electrifying.com تفاوت هزینه را برای پوشش ۱۰،۰۰۰ مایل بین یک خودروی الکتریکی دارای رتبه A++ (بی‌ام‌و i4) و یک خودروی دارای درجه‌بندی E (مرسدس بنز EQV) تنها براساس مایل در هر کیلووات ساعت، ۵۸۰ پوند ارزیابی کرد. با وجود این واقعیت که مرسدس بنز و بی‌ام‌و در کلاس یکسانی نیستند، تفاوت‌های درخورتوجهی بین خودروهای الکتریکی که رقبای مستقیم هستند، وجود دارد. به عنوان مثال، تسلا مدل Y (رتبه A+) ۱۷۶ پوند کمتر از ولوو XC40 ریچارج در ۱۰،۰۰۰ کیلومتر قیمت خواهد داشت.
علاوه بر این، رتبه‌بندی Electrifying زمان شارژ مجدد خودروی الکتریکی را نیز در نظر می‌گیرد. خودروهایی که پیشرانه‌های با کارآمدی کمتری دارند، در نهایت زمان بیشتری به شارژر متصل می‌‌شوند، هم به دلیل قدرت شارژ کمتری که می‌توانند مصرف کنند و هم به این دلیل که صرفاً به انرژی بیشتری برای جابجایی نیاز دارند.
احمدرضا
این از m4 خیلی قشنگ تره
Nima
جالب بود . خیلى جالب .
تفاوت تکنولوژى توى اینجا ها هم مشخص میشه.
Soheil
مرسدس از نظر ظاهر و هم از نظر تکنولوژی فرسوده شده و کیلومترها از بی ام و عقبتره
Porsche 911
😐
احمدرضا
اولین کامنتت بود نه؟
ارین صاحب جمعی
BMW سروری برای خیلی ها 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🤯🤯🤠🤠🤠🤠😎😎😎😎😎😎
محمد امین
عاشق مهندسی bmw هستم ، نسبت به رقبای آلمانی اش در یک بازه ی زمانی وارد الکتریکی سازی شد و الان به طور قطع میگم که بسیار جلو تره ، حتی از پورشه تایکان هم خودرو هاش در سطح بهتری هستن
💪💪
Porsche 911
ایولا BMW😎😎😍💚💚💚💚
خیلیا فکر میکنن ب ام و تازه وارد برقی سازی شده اما ب ام و به همراه بنز از اولین الکتریکی سازان بودن موقعی که هنوز خیلی برند ها به خودرو الکتریکی حتی فکر هم نکرده بودن😎
این i4 و تایکان و EQS از بهترین الکتریکی هایی هستن که عاشقشونم و خیلی دوستشون دارم
و اینجا هم BMW ثابت کرد که اگه بخواد وارد یه عرصه بشه به صورت جدی باید رقبا مواظب باشن…
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن…)
از حق نگذریم با وصفی که برقیه اما خیلی باحاله و حس ام سه نیو ورژن رو میده
بنز پورشه و بی ام و خیلی خوبن…. من خودم بین یه ماشین لوکس برقی به یقین ای کیو اس رو انتخاب میکنم و توی اسپرت هم تایکان و توی ۴ در آی ۴….💟❤
عشقه بی ام و….
MAHDI
آفرین به BMW
اما فقط خودروهای بنزینی👌
علیرضا
تسلا کیلو چند بابا؟
پرچم ب ام و بالاست💪
Aboalfazl demon
تسلا کیلو ۱۰۰۰ میلیارد دلار
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *